Pöytäkirja 11.09.2023/Pykälä 275

604/10.00.02/2020

Valmistelija Maankäyttöinsinööri Niklas Wickholm

Päätösehdotus Kunnanjohtaja Sailas Virpi

päättää, että Kirkkonummen kunta myy kiinteistön 257-449-2-614 kauppahintaan 63 500 euroa liitteenä olevan kauppakirjan ehdoin ja siirtää Pikkaraistentien tiekunnan kanssa tehdyn sopimuksen liitteessä mainitulle ostajalle, joka on jättänyt huutokaupassa korkeimman tarjouksen. Kauppakirja on allekirjoitettava kolmen kuukauden kuluessa päätöksen lainvoimaisuudesta.

oikeuttaa kunnanjohtajan tekemään kauppakirjaan vähäisiä tarkistuksia ja valtuuttaa kunnanjohtajan allekirjoittamaan kauppakirjan.

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti ehdotuksen mukaisesti.

Tiedoksi ostaja

Selostus Kirkkonummen kunta on tarjonnut myytäväksi kaksi loma-asuntotonttia (kaavamerkintä RA) rakennuksineen Pikkaraiset-Siikajärvi -ranta-asemakaavan alueelta ajalla 2.6.-13.8.2023 järjestetyllä julkisella huutokaupalla.

Osoitteessa Pikkaraistentie 27 sijaitsevasta lomakiinteistöstä, kiinteistötunnus 257-449-2-614, korkein jätetty tarjous oli 63 500 euroa. Tontin pinta-ala on kiinteistörekisterin mukaan 3402 m2. Tontin rakennusoikeus on ranta-asemakaavan mukaan 70 k-m2 + 30 k-m2. Tontilla sijaitsee purkukuntoinen vapaa-ajan rakennus. Tontille ei ole ajokelpoista yhteyttä eikä sitä ole liitetty tiekuntaan. Kauppakirjan mukaan tontin ostaja rakentaa tontille johtavan tien omaan lukuun. Kunta on allekirjoittanut Pikkaraistentien tiekunnan kanssa sopimuksen tieosuuden liittämisestä tiekuntaan. Tiekunta sitoutuu kunnossapitämään liitettävää tietä sen rakennettua sopimuksen mukaisesti.

Voimassa olevan hallintosäännön mukaan kunnanhallituksen toimivaltaan kuuluu päättää rakennusten myynnistä mm. tarjouskilpailun tai muun selvityksen mukaisella hinnalla/pääoma-arvolla valtuuston hyväksymien yleisten periaatteiden mukaisesti.

Esityslistan liite:

.          kauppakirja liitteineen

.          ostajan yhteystiedot (ei julkaistava)

Esityslistan oheismateriaali:

.          Kaupan kohde asemakaavakartalla