Yhdyskuntatekniikan lautakunta
Pöytäkirja 25.05.2023/Pykälä 64

Opaskartta

Urakkahankinta: Bjönsinmäen asemakaava-alueen katujen ja kunnallistekniikan rakentaminen, urakoitsijan valinta

Yhdyskuntatekniikan lautakunta 25.05.2023 § 64

688/10.03.01.00/2022

Valmistelija Projektipäällikkö Hannu Ruhanen

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Yhdyskuntatekniikan lautakunta päättää:

1. Hyväksyä Bjönsinmäen asemakaava-alueen katujen ja kunnallistekniikan rakentamisen urakoitsijaksi kelpoisuusehdot täyttävien tarjouksien joukosta suurimmat kokonaispisteet saaneen (100 pistettä) VM Suomalainen Oy:n hintaan 1 343 000,00 € (alv 0%).

2.  Tarkastaa pöytäkirja tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Käsittely

Päätös Yhdyskuntatekniikan lautakunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.

Selostus Kunnallistekniikkapalvelut on pyytänyt Bjönsinmäen asemakaava-alueen katujen ja kunnallistekniikan rakentamisesta urakkatarjoukset Cloudia tarjousplavelussa 13.4.2023. Kyseessä on EU-kynnysarvon alittava hankinta ja avoin hankintamenettely. Tarjousten jättöpäivä oli 12.5.2023 klo 12.00. Tarjouspyynnön mukaan urakoitsija valitaan kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta halvimman urakkatarjouksen, yksikköhintaluettelon, sähkökäyttöisen työkoneen käytöstä työmaalla sekä fossiilittomien polttoaineden käytöstä työmaalla perusteella. Urakkatarjouksen arvostus on 60 % maksimipistemäärästä, yksikköhintaluettelon arvostus on 10 %, sähkökäyttöisen työkoneen käyttö työmaalla on 10 % maksimipistemäärästä ja fossiilittomien polttoaineiden käyttö työmaalla on 20 % maksimipistemäärästä.

Rakennustyö käsittää Kirkkonummen Masalassa sijaitsevan Bjönsinmäen alueen kadun, vesihuollon ja muun infran rakentamisen. Työhön kuuluu Tinantien, Suomelanpolun ja Köpaksenpolun saneeraus. Lisäksi alueelle rakennetaan Aittakuja niminen katu, Aittapolku niminen jalankulku ja pyöräilyväylä sekä puistoraitti.

Investoinnille on varattu vuoden 2023 talousarviossa kaduille 500 000 €. Urakan laskennallinen kustannusarvio (2023) 1 301 500 € (sisältää kadut ja vesihuollon).

Määräaikaan mennessä saatiin kaksi (2) tarjousta, joista kumpikin oli tarjouspyynnön mukaisia. Urakkatarjouksen arvostus on 60 % maksimipistemäärästä, yksikköhintaluettelon 10 % maksimipistemäärästä, sähkökäyttöisen työkoneen käyttö työmaalla 10 % maksimipistemäärästä ja fossiilittomien polttoaineiden käyttö työmaalla 20 % maksimipistemäärästä. Hyväksytyn tarjouksen jättivät VM Suomalainen Oy (urakkatarjous 1 343 000,00 € ja yksikköhintaluettelo 1 109 396,00 €) ja Maisemarakennus Viitanen Oy (urakkatarjous 1 280 000,00 € ja yksikköhintaluettelo 1 280 000,00 €). Kaikki hinnat alv 0 %.

Molemmat tarjoajat saivat maksipisteet laadusta (30 pistettä). Hinnan osalta yksikköhintaluettelo vaikutti pisteytykseen niin, että VM Suomalaisen tarjous sai maksimipistemäärän (70 pistettä) hinnasta ja näin ollen kokonaispisteiksi maksimipistemäärän 100.