Pöytäkirja 02.10.2023/Pykälä 319

Kirkkonummen kunnan jätevesijärjestelmien ajoneuvotöiden hankintaa koskeva tarjouskilpailu

Kunnanhallitus 02.10.2023 § 319

600/14.05.01.00/2023

Valmistelija hankinta-asiantuntija Taina Väre

Päätösehdotus Kunnanjohtaja Sailas Virpi

Kunnanhallitus päättää

valita selostusosassa tarkoitetun tarjouspyynnön kohteena olevien kunnan jätevesijärjestelmien ajoneuvotöiden suorittamisesta seuraavat palveluntuottajat etusijajärjestyksen mukaisesti:

- Osa-alue 1) Jätevesijärjestelmien ajoneuvotyöt
2. Delete Finland Oy - Puhdistuspalvelut
3. Eerola-Yhtiöt Oy

- Osa-alue 2) Jäte- tai hulevesiviemäreiden kuntotutkimukset läpiajettavalla kameralla.
3. Delete Finland Oy - Puhdistuspalvelut

- Osa-alue 3) Jäte- tai hulevesiviemäreiden kuntotutkimukset digitaalisella läpiajettavalla kameralla (DigiSewer tai vastaava)
3. Eerola-Yhtiöt Oy

- Osa-alue 4) Jäte- tai hulevesiviemäreiden kuntotutkimukset zoom-kameralla.
3. Delete Finland Oy - Puhdistuspalvelut

tarkastaa pöytäkirjan tämän pykälän osalta kokouksessa.

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti ehdotuksen mukaisesti.

Selostus Hankinnan kohde

Hankinta koskee Kirkkonummen kunnan käyttöön hankittavia jätevesijärjestelmien ajoneuvotöiden palveluita hankintailmoitukseen liitetyn tarjouspyynnön ja siihen kuuluvien liitteiden mukaisin vaatimuksin ja eritelmin. Tarjouspyynnön kohteena olevat jätevesijärjestelmien ajoneuvotöiden palvelut jaetaan tarjouksen tekemistä ja edelleen hankintasopimuksen tekemistä varten tarjouspyynnön kohdassa "II.1.6) Osia koskevat tiedot" määrättyihin osiin.

Hankintailmoitukset ja tarjouspyyntö

Hankinnasta on ilmoitettu:

• tarjouspalveluportaalissa wwww.tarjouspalvelu.fi
  • työ- ja elinkeinoministeriön julkisten hankintojen sähköisessä ilmoituspalvelussa (Hilma) 6.8.2023 (ilmoituksen numero 2023-133827) ja
  • Euroopan yhteisöjen virallisen lehden täydennysosassa (Ted-tietokanta) 9.8.2023 (ilmoituksen numero2023/S 152-485603).

Tarjouspyynnön nimi

Tarjouspyyntö (päiväys 4.8.2023): 467893 / Kirkkonummen kunnan jätevesijärjestelmien ajoneuvotöiden hankinta (YT/600/2023/467893).

Tarjouskilpailun tarjousten vertailu on esitetty tämän päätöksen liitteissä:

1) Perustelumuistio

2) Vertailutaulukko _467893

Päätöksen julkisuus

Hankinta-asiakirjojen julkisuus: hankinnassa sovelletaan lakia viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999).

Päätös, sen Liite 1 Perustelumuistio ja Liite 2 Vertailutaulukko _467893 tulevat julkiseksi päätöksen allekirjoituksella.

Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia ja liikesalaisuuksiin verrattavissa olevia hinnan muodostumisen perusteita ja osahinnoittelua) tulevat julkisiksi asianosaisille, kun hankintapäätös asiassa on tehty.

Hankinta-asiakirjoja (kuten saapuneita tarjouksia) säilytetään Kirkkonummen kunnan asiakirjahallinnossa. Hankinta-asiakirjoja voi tiedustella kunnan hankintapalveluista (hankinta@kirkkonummi.fi).

Sopimusten tekeminen

Palveluntuottajiksi valittujen tulee esittää tarjouspyynnössä vaaditut tarjoajan soveltuvuutta koskevat selvitykset ennen hankintasopimuksen allekirjoittamista.

Sopimus ei synny hankintapäätöksen tiedoksiannolla, vaan edellyttää erillistä kirjallista sopimusta. Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosaiset ovat saaneet tiedoksi hankintapäätöksen perusteluineen ja valitusosoituksen ja oikaisuohjeen. Kirkkonummen kunta ottaa valittuihin palveluntuottajiin yhteyttä sopimuksen viimeistelemiseksi.

Päätöksen toimivalta

Tämän päätöksen toimivalta tulee kunnanvaltuuston 16.12.2019 tekemästä päätöksestä § 127.

Päätöksen julkaiseminen

Tämä päätös julkaistaan kunnan yleisessä tietoverkossa, kun se on allekirjoitettu.

Päätöksen liitteet

- Liite 1 Perustelumuistio