Pöytäkirja 02.10.2023/Pykälä 318

604/10.00.02/2020

Valmistelija Maankäyttöinsinööri Niklas Wickholm

Päätösehdotus Kunnanjohtaja Sailas Virpi

päättää, että Kirkkonummen kunta myy kiinteistön 257-449-2-590 kauppahintaan 60 500 euroa liitteenä olevan kauppakirjan ehdoin ja siirtää Pikkaraistentien tiekunnan kanssa tehdyn sopimuksen liitteessä mainitulle ostajille, jotka ovat jättäneet huutokaupassa korkeimman tarjouksen. Kauppakirja on allekirjoitettava kolmen kuukauden kuluessa päätöksen lainvoimaisuudesta.

oikeuttaa kunnanjohtajan tekemään kauppakirjaan vähäisiä tarkistuksia ja valtuuttaa kunnanjohtajan allekirjoittamaan kauppakirjan.

Käsittely Yhdyskuntatekniikan johtaja Anna-Kaisa Kauppinen poistui kokouksesta tämän pykälän jälkeen, klo 17.35.

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti ehdotuksen mukaisesti.

Tiedoksi Ostajat

Selostus Kirkkonummen kunta on tarjonnut myytäväksi kaksi loma-asuntotonttia (kaavamerkintä RA) rakennuksineen Pikkaraiset-Siikajärvi -ranta-asemakaavan alueelta ajalla 2.6.-13.8.2023 järjestetyllä julkisella huutokaupalla.

Osoitteessa Pikkaraistenpolku 6 sijaitsevasta lomakiinteistöstä, kiinteistötunnus 257-449-2-590, korkein jätetty tarjous oli 60 500 euroa. Tontin pinta-ala on kiinteistörekisterin mukaan 3144 m2. Tontin rakennusoikeus on ranta-asemakaavan mukaan 70 k-m2 + 30 k-m2. Tontilla sijaitsee purkukuntoinen vapaa-ajan rakennus. Tontille ei ole ajokelpoista yhteyttä eikä sitä ole liitetty tiekuntaan. Kauppakirjan mukaan tontin ostaja rakentaa tontille johtavan tien omaan lukuun. Kunta on allekirjoittanut Pikkaraistentien tiekunnan kanssa sopimuksen tieosuuden liittämisestä tiekuntaan. Tiekunta sitoutuu kunnossapitämään liitettävää tietä sen rakennettua sopimuksen mukaisesti.

Voimassa olevan hallintosäännön mukaan kunnanhallituksen toimivaltaan kuuluu päättää rakennusten myynnistä mm. tarjouskilpailun tai muun selvityksen mukaisella hinnalla/pääoma-arvolla valtuuston hyväksymien yleisten periaatteiden mukaisesti.

Esityslistan liite:

• Kauppakirja liitteineen
  • Ostajien yhteystiedot (ei julkaistava)

Esityslistan oheismateriaali:

• Kaupan kohde asemakaavakartalla