Pöytäkirja 26.06.2023/Pykälä 210

Valmistelija vt. henkilöstöjohtaja Teija Parkkonen,

Päätösehdotus

Kunnanhallituksen puheenjohtaja

Kunnanhallituksen puheenjohtaja esittää kunnanhallitukselle, että hallitus päättää hyväksyä Sailaksen EMBA-opintojen jatkon ja kulujen maksamisen seuraavin ehdoin:

Jos kunnanjohtaja eroaa virasta opintojen ollessa kesken, se osa opintojen kustannuksista, jota kunta ei ole vielä suorittanut, jätetään maksamatta.

Jos kunnanjohtaja eroaa virasta opintojen ollessa kesken tai ennen kuin on kulunut yksi (1) vuosi opintojen suorittamisesta, hän maksaa kunnan suorittaman kurssimaksun kokonaisuudessaan.

Jos kunnanjohtaja eroaa virasta, kun on kulunut yksi (1) vuosi tai alle kaksi (2) vuotta, hän maksaa puolet kunnan suorittamasta kurssimaksusta.

Kun opintojen suorittamisesta on kulunut kaksi (2) vuotta, takaisinmaksuvelvollisuutta ei enää ole.

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti ehdotuksen mukaisesti.

Selostus Virpi Sailas suorittaa Jyväskylän yliopistossa opintoja kansainvälisesti akkreditoidussa Executive MBA -ohjelmassa, jossa hän saa monialaisen näkemyksen toiminnan johtamisesta, sen haasteista ja menestystekijöistä. EMBA-opintojen päämääränä on henkilökohtaisen johtamisosaamisen kasvattamisen lisäksi erityisesti oman organisaation kehittäminen. Opinnot toteutetaan noudattaen henkilökohtaista, joustavaa opintosuunnitelmaa, joka räätälöidään työn ohessa suoritettavaksi.

Virpi Sailas sitoutuu tekemään Executive MBA:n lopputyön Kirkkonummen kunnan tavoitteiden ja tarpeiden mukaisesti, ja opinnot tukevat arjen kuntajohtamista. Siten kunnan on perusteltua niihin osallistua.

Virpi Sailaksen opintosuunnitelman mukaisia opintoja on tähän mennessä laskutettu yhteensä 11 750 euroa + alv 24 % (yht. 14 570 euroa). Jäljellä olevista opinnoista laskutettavaa ja Kirkkonummen kunnan vastuulle, alla olevan päätösehdotuksen mukaisin ehdoin kuuluvaa, kurssimaksua on jäljellä 21 550 euroa + alv 24 % (yht. 26 722 euroa).  Koulutuksen aiheuttamat muut kulut suoritetaan laskun mukaan.