Pöytäkirja 27.02.2023/Pykälä 65

124/10.00.00/2023

Valmistelija maankäyttöinsinööri Aija Aunio, kunnangeodeetti Otso Kärkkäinen

Päätösehdotus Vt. Kunnanjohtaja Kauppinen Anna-Kaisa

päättää hyväksyä liitteenä olevan Rajanotkontien asemakaavamuutoksen käynnistämissopimuksen, jonka osapuolina ovat Kirkkonummen Vuokra-asunnot Oy (y-tunnus 0990655-4) ja Kirkkonummen kunta.

päättää oikeuttaa kunnanjohtajan tekemään sopimukseen vähäisiä tarkistuksia ja valtuuttaa kunnanjohtajan allekirjoittamaan sopimuksen.

Käsittely Jäsen Ari Harinen ilmoitti olevansa esteellinen ja poistui kokouksesta tämän pykälän käsittelyn ja päätöksenteon ajaksi, klo 16.37 - 16.42

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti ehdotuksen mukaisesti.

Tiedoksi Kirkkonummen Vuokra-asunnot Oy

Selostus Kunta on neuvotellut maanomistajan, Kirkkonummen Vuokra-asunnot Oy, kanssa liitteenä olevan asemakaavoituksen käynnisämissopimuksen koskien Jolkbynlaakso - Pappilanmäki - Rajakumpu -asemakaavan korttelia 172. Hanke on voimassa olevan Kirkkonummen kaavoitusohjelman toteutuskorissa vuonna 2023 käynnistyvänä hankkeena.

Hanke sijaitsee Kirkkonummen kuntakeskuksessa, liikekeskustan pohjoispuolella ja koskee Rajanotkontien varrella olevaa ikäihmisten palvelutalokorttelia. Palvelukeskuskorttelin länsipuoliset yksikerroksiset asuinrakennukset puretaan. Kaavoitusohjelman mukaisesti purettavien asuinrakennusten tilalle on tarkoitus sijoittaa asuinkerrostalorakentamista, joka soveltuu ikäihmisten tarpeisiin. Maanomistajan ensisijaisena tavoitteena on toteuttaa kohde puurakenteisena.

Maanomistaja laatii viitesuunnitelmat asemakaavatyön pohjaksi. Kunta vastaa muutoin kaava-asiakirjojen laatimisesta sekä tarvittavista kunnallisteknisten suunnitelmien laatimisesta. Sopimuksella osapuolet varautuvat neuvottelemaan kaavan ehdotusvaiheessa maankäyttö- ja rakennuslain mukaisen maankäyttösopimuksen.

Esityslistan liite:

• kaavoituksen käynnistämissopimus