Toimitilapalvelujen lautakunta

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Toimitilapalveluiden lautakunta päättää

1.
vuokrata osoitteessa Asemankaari 1 sijaitsevasta Kirkkonummen liikekeskuksesta 983 m2:n tilat hintaan 13 270,50€/kk + alv (13,50€/m2/kk + alv) ajalle 1.9.2024-31.8.2027. Vuokrasopimus jatkuu vuokrakauden päätyttyä toistaiseksi voimassa olevana.

Vuokraan sisältyvät sähkö, lämpö, jätehuolto, vesi, kiinteistönhoito ja vartiointi. Kunta vastaa käyttämiensä tilojen puhtaanapidosta.

Irtisanomisaika on molemmin puolin 6 kk.

2.
valtuuttaa toimitilajohtaja tekemään tarvittaessa vuokrasopimukseen pienehköjä teknisiä korjauksia

3.
valtuuttaa toimitilajohtajan allekirjoittamaan vuokrasopimuksen

4.
tarkastaa pöytäkirjan tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Käsittely

Päätös Toimitilapalvelujen lautakunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.

Selostus Kirkkonummen kunnantalossa on parhaillaan suunnitteilla muutoksia tilatehokkuuden parantamiseksi. Tarkoitus on tuoda kunnantaloon lisää kunnan omia palveluita sekä edelleen vuokrata tiloja muiden toimijoiden palveluille. TE-palvelut siirtyvät kunnalle 1.1.2025 alkaen, mikä tarkoittaa noin 45 uuden henkilön työpisteen sijoittumista kunnantalon tiloihin. Em. toimintojen siirtyminen edellyttää muutostöitä kunnantalon toimitiloihin. Kelan toimipiste on siirtynyt kunnantalon 1. kerroksen tiloihin huhtikuussa 2024. Kunta käy neuvotteluja myös toisen ulkopuolinen tahon kanssa tilojen vuokraamisesta kunnantalolta, vuokraus alkaisi arviolta kesällä 2025, mikä on huomioitu järjestelyissä.

Tarkoituksena on kehittää kunnantalon 1. kerroksesta kuntalaistori-tyyppinen palvelutila, jossa kunnan ja ulkopuolisten toimijoiden asiakaspalvelu on keskitetty kuntalaisten palvelua varten.

Jotta kaikki suunnitellut toiminnot ja toimijat saadaan sijoitettua kunnantalolle, edellyttää se ensisijaisti kunnantalon tilan käytön tehostamista ja lisäksi lisätilan vuokraamista viereisen Kirkkonummen liikekeskuksen tiloista, osoitteesta Asemankaari 1. Tilojen hallintaan oikeuttavat osakkeet omistaa Kirkkonummen Huolto Oy.

Vuokran kuukausihinta neliötä kohden on 13,50 €/m2/kk + alv ja vuokrattavien tilojen laajuus 983 m2, kokonaisvuokran ollessa 13 270,50 €/kk + alv.

Kirkkonummen huollolta vuokrattavissa tiloissa on tarve tehdä vähäisiä muutoksia ja pienehköä pintaremonttia, joiden kustannukset kohdistetaan käyttötalouden määrärahoihin.

Liite:

Vuokrasopimusluonnos