Toimitilapalvelujen lautakunta

Puhtauspalveluiden hankinta

Toimitilapalvelujen lautakunta 18.04.2024 § 23

341/10.03.02.05/2024

Valmistelija hankinta-asiantuntija Taina Väre, palvelujohtaja Johanna Tuppurainen

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Toimitilapalvelujen lautakunta päättää:

1.
sulkea Kirkkonummen kunnan puhtauspalveluiden suorittamisesta Debora Oy:n, Info-Controller Oy:n, KorkeaTekniikka Oy:n, L&T Siivous Oy:n, Siskon Siivous Oy:n, V.Kristal Oy:n sekä Vantaan EJL-Kiinteistöpalvelut Oy:n tarjoukset tarjouskilpailun ulkopuolelle

2.
sulkea Kirkkonummen kunnan puhtauspalvelun osa-alueen 4) Keskusta 2.  suorittamisesta Palmia Oy:n tarjouksen tarjouskilpailun ulkopuolelle

3.
valita Kirkkonummen kunnan puhtauspalveluiden suorittamisesta seuraavat palveluntuottajat ja varatoimittajat:

- Osa-alue 1.) Masala- Sundsbergin puhtauspalveluiden palveluntuottajaksi SOL Palvelut Oy:n ja varatoimittajaksi SMC Palvelut Oy:n

- Osa-alue 2.) Veikkola - Sjökullanin puhtauspalveluiden palveluntuottajaksi Palmia Oy:n ja varatoimittajaksi SOL Palvelut Oy:n

- Osa-alue 3.) Keskusta 1. puhtauspalveluiden palveluntuottajaksi Palmia Oy:n ja varatoimittajaksi SOL Palvelut Oy:n

- Osa-alue 4.) Keskusta 2. puhtauspalveluiden palveluntuottajaksi SOL Palvelut Oy:n ja varatoimittajaksi SMC Palvelut Oy:n

- Osa-alue 5.) Hankalasti pestävien ikkunoiden peseminen ja yläpölyjen poiston palveluntuottajaksi Ikkunahuolto Oy Karttusen ja varatoimittajaksi Suomen Laatupuhdistus Oy:n.

4.
tarkastaa pöytäkirjan tämän pykälän osalta kokouksessa.

Palveluntuottajiksi valittujen tulee esittää tarjouspyynnössä vaaditut tarjoajan soveltuvuutta koskevat selvitykset ennen hankintasopimuksen allekirjoittamista.

Käsittely Esittelijän kokouksessa antama muutettu päätösehdotus:

Toimitilapalvelujen lautakunta päättää:

1.
sulkea Kirkkonummen kunnan puhtauspalveluiden suorittamisesta Debora Oy:n, Info-Controller Oy:n, KorkeaTekniikka Oy:n, L&T Siivous Oy:n, Siskon Siivous Oy:n, V.Kristal Oy:n tarjoukset tarjouskilpailun ulkopuolelle

2.

3.

4.
tarkastaa pöytäkirjan tämän pykälän osalta kokouksessa.

Hankinta-asiantuntija Taina Väre ja palvelujohtaja Johanna Tuppurainen poistuivat kokouksesta tämän kokousasian käsittelyn jälkeen klo 17.48.

Päätös Toimitilapalvelujen lautakunta päätti muutetun päätösehdotuksen mukaisesti.

Selostus Hankinnan kohde

Hankinta koskee Kirkkonummen kunnan käyttöön hankittavia puhtauspalveluita hankintailmoitukseen liitetyn tarjouspyynnön ja siihen kuuluvien liitteiden mukaisin vaatimuksin ja eritelmin. Tarjouspyynnön kohteena olevat palvelut jaettu tarjouksen tekemistä ja edelleen hankintasopimuksen tekemistä varten tarjouspyynnön kohdassa "II.1.6) Osia koskevat tiedot" määrättyihin osiin.

Hankintailmoitukset ja tarjouspyyntö

Hankintailmoitukset: Hilma-palvelu 25.2.2024 (2024-006064) ja Ted-tietokanta 26.2.2024 (116827-2024).

Tarjouspyyntö (23.2.2024): Kirkkonummen kunnan puhtauspalveluiden hankinta 732/2024/494587.

Tarjouskilpailun perustiedot ja tarjousten vertailu

Tarjouskilpailun perustiedot ja tarjousten vertailu on esitetty päätöksen liitteellä 1 Perustelumuistio ja liitteellä 2 Vertailutaulukko.

Päätöksen julkisuus

Hankinta-asiakirjojen julkisuus: hankinnassa sovelletaan lakia viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999). Päätös perusteluineen tulee julkiseksi, kun päätös on allekirjoitettu. Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia ja liikesalaisuuksiin verrattavissa olevia hinnan muodostumisen perusteita ja osahinnoittelua) tulevat julkisiksi asianosaisille, kun hankintapäätös on asiassa tehty. Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia ja näihin verrattavissa olevia hinnan muodostumisen perusteita ja osahinnoittelua) tulevat julkisiksi muille kuin asianosaisille kun hankintasopimus puheena olevassa hankinnassa on tehty. Hankinta-asiakirjoja (kuten saapuneita tarjouksia) säilytetään Kirkkonummen kunnan asiakirjahallinnossa. Hankinta-asiakirjoja voi tiedustella osoitteesta hankinta@kirkkonummi.fi. Hankintaprosessin aikana viranomaisella on harkintavalta (harkinnanvaraisesti julkiset asiakirjat) sen suhteen, mitä tietoja ja kenelle se voi antaa hankintaprosessin eri vaiheissa hankintapäätöksen teon ja sopimuksen allekirjoittamisen välisenä aikana.

Toimivalta

Kunnanvaltuuston päätös 16.12.2019 § 127 (lautakunnan toimivalta hankinnoissa, joiden ennakoitu arvo ylittää 300.000 euroa)

Päätöksen julkaiseminen

Tämä päätös julkaistaan kunnan yleisessä tietoverkossa, kun se on allekirjoitettu.

Päätöksen liitteet

- Liite 1 Perustelumuistio

- Liite 2 Vertailutaulukko

- Liite 3 Laatu osa-alue 1

- Liite 3 Laatu osa-alue 2

- Liite 3 Laatu osa-alue 3

- Liite 3 Laatu osa-alue 4

- Liite 3 Laatu osa-alue 5

- Liite 4 Asiakastyytyväisyyslomakkeet

- Liite 5 Laatu osa-alueet 1-4 perusteet

- Liite 5 Laatu osa-alue 5 perusteet

- Liite 6 Asiakastyytyväisuuslomake osa-alueille 1-4 perusteet

Saapuneet tarjoukset esitellään lautakunnalle kokouksessa.