Yhdyskuntatekniikan lautakunta
Pöytäkirja 21.03.2024/Pykälä 26

Urakkahankinta: Masalanportin katujen ja kunnallistekniikan rakentaminen 2.vaihe

Yhdyskuntatekniikan lautakunta 21.03.2024 § 26

447/10.03.01.00/2020

Valmistelija projektipäällikkö Hannu Ruhanen

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Yhdyskuntatekniikan lautakunta päättää:

Päätösehdotus täydennetään kokoukseen

1. Hyväksyä Masalanportin katujen ja kunnallistekniikan 2. vaiheen rakentamisen urakoitsijaksi kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta suurimmat kokonaispisteet saaneen (97,04 pistettä) VM Suomalainen Oy:n.

2.  Tarkastaa pöytäkirja tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Käsittely

Päätös Yhdyskuntatekniikan lautakunta päätti:

1. Hyväksyä Masalanportin katujen ja kunnallistekniikan 2. vaiheen rakentamisen urakoitsijaksi kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta suurimmat kokonaispisteet saaneen (97,04 pistettä) VM Suomalainen Oy:n hintaan 3 627 000€

2. Tarkastaa pöytäkirja tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Selostus Kunnallistekniikkapalvelut on pyytänyt Masalanportin 2. vaiheen katujen ja kunnallistekniikan rakentamisesta urakkatarjoukset Cloudia tarjouspalvelussa 31.1.2024. Kyseessä on EU-hankinta. Tarjousten jättöpäivä oli 20.3.2024 klo 12.00. Tarjouspyynnön mukaan urakoitsija valitaan kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta halvimman urakkatarjouksen, yksikköhintaluettelon ja konetuntien yksikköhintaluettelon perusteella. Urakkatarjouksen arvostus on 80 % maksimipistemäärästä, yksikköhintaluettelon arvostus on 10 % maksipistemäärästä ja konetuntien yksikköhintaluettelon arvostus on 10 % maksimipistemäärästä.

Rakennustyö käsittää Sundsbergintien uudistamisen välillä Masalan alikulkusilta- Salmitie, Salmitien uudistamisen välillä Sundbergintie- Salmitie 8 sekä Eteläinen Salmitien uudistamisen välillä Sundbergintie - Salmitie 1:n liittymä.

Investoinnille on varattu vuoden 2024 talousarviossa kaduille 2 500 000 €.

Urakan laskennallinen kustannusarvio (2024) on 4 746 246 €.

Määräaikaan mennessä saatiin neljätoista (14) tarjousta, joista kaikki olivat tarjouspyynnön mukaisia. Hyväksytyn tarjouksen jättivät: E.M Pekinen Oy, GRK Suomi Oy, KMS Palvelut Oy, Infra Kiri Oy, Kreate Oy, Marttilan Maarakennus Oy, Oy Göran Hagelberg Ab, Ralf Ajalin Oy, Resolum Oy, Skanska Infra Oy, STM Infra Oy, Terrawise Oy, Tieluiska Oy ja VM Suomalainen Oy.

Parhaimmat pisteet sai VM Suomalianen Oy (vertailuhinta 7 601 292 €) yhteispisteillä 97,04/100. Vertailuhinta muodostuu urakkatarjouksesta, yksikköhintaluettelosta ja konetuntien yksikköhintaluettelosta.