Yhdyskuntatekniikan lautakunta
Pöytäkirja 21.03.2024/Pykälä 25

Urakkahankinta: Sarvvikinportin asemakaava-alueen rakentaminen, urakoitsijan valinta

Yhdyskuntatekniikan lautakunta 21.03.2024 § 25

373/10.03.01.00/2020

Valmistelija projektipäällikkö Hannu Ruhanen

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Yhdyskuntatekniikan lautakunta päättää:

1. Hyväksyä Sarvvikinportin asemakaava-alueen urakoitsijaksi kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta suurimmat kokonaispisteet saaneen (99,64pistettä) Tieluiska Oy:n.

2.  Tarkastaa pöytäkirja tämän kokousasian osalta kokouksessa
.

Käsittely

Päätös Yhdyskuntatekniikan lautakunta päätti:

1. Hyväksyä Sarvvikinportin asemakaava-alueen urakoitsijaksi kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta suurimmat kokonaispisteet saaneen (99,64 pistettä) Tieluiska Oy:n hintaan 4 898 000€.

2.  Tarkastaa pöytäkirja tämän kokousasian osalta kokouksessa

Selostus Kunnallistekniikkapalvelut on pyytänyt Sarvvikinportin asemakaava-alueen rakentamisesta urakkatarjoukset Cloudia tarjouspalvelussa 12.1.2024. Kyseessä on EU-hankinta. Tarjousten jättöpäivä oli 9.2.2024 klo 12.00. Tarjouspyynnön mukaan urakoitsija valitaan kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta halvimman urakkatarjouksen, yksikköhintaluettelon ja konetuntien yksikköhintaluettelon perusteella. Urakkatarjouksen arvostus on 80 % maksimipistemäärästä, yksikköhintaluettelon arvostus on 10 % maksipistemäärästä ja konetuntien yksikköhintaluettelon arvostus on 10 % maksimipistemäärästä.

Rakennustyö käsittää Kirkkonummen itäpuolella sijaitsevan Sarvvinkiportin asemakaava alueen katujen ja kunnallistekniikan rakentamisen.

Investoinnille on varattu vuoden 2024 talousarvioissa kaduille 1 500 000 €. Urakan laskennallinen kustannusarvio (2023) on 6 894 898 €, sisältäen kadut ja vesihuollon.

Määräaikaan mennessä saatiin seitsemän (7) tarjousta, joista kaikki olivat tarjouspyynnön mukaisia. Hyväksytyn tarjouksen jättivät Destia Oy, GRK Suomi Oy, Marttilan Maanrakennus Oy, Ralf Ajalin Oy, Terrawise Oy, Tieluiska Oy ja VM Suomalainen Oy.

Parhaimmat pisteet sai Tiesluiska Oy (vertailuhinta 8 190 590 €) yhteispisteillä 99,64/100. Vertailuhinta muodostuu urakkatarjouksesta, yksikköhintaluettelosta ja konetuntien yksikköhintaluettelosta.