Toimitilapalvelujen lautakunta
Pöytäkirja 25.10.2023/Pykälä 66

Sjökulla skola lämmitysmuodon muutos öljylämmityksestä maalämpöön (9399) koskeva tarjouskilpailu

Toimitilapalvelujen lautakunta 25.10.2023 § 66

671/02.05.01.00/2022

Valmistelija hankinta-asiantuntija Taina Väre,
talotekniikan asiantuntija Mika Smirnov
rakennuttajapäällikkö Hanne Nylund

etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi , puh. 09 29671 (vaihde)

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Toimitilapalvelujen lautakunta päättää:

1.
valita selostusosassa mainituin perusteluin Sjökulla skola lämmitysmuodon muutoksen öljylämmityksestä maalämpöönhankinnan urakoitsijaksi LVI Eilola Oy:n

2.
tarkastaa pöytäkirjan tämän kokousasian osalta kokouksessa

Käsittely

Päätös Toimitilapalvelujen lautakunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.

Selostus Hankinnan kohde

Hankinnan kohteena on Sjökulla skola lämmitysmuodon muutos öljylämmityksestä maalämpöön. Kokonaisurakkaan kuuluu

asiakirjaluettelon T23258-Asiakirjaluettelo ja asiakirjaluettelon T23258-A0-1-Asiakirjaluettelo (sähkön osuus) suunnitelmien

mukainen toimituslaajuus, sekä maalämpökaivojen poraus ja lämpöjärjestelmän käyttöönotto sekä liuosverkoston täyttö ja ilmaus

kuuluvat kokonaisuudessaan kokonaisurakkaan. Suunnitelmissa esitetyt PU-, IU-, SU- ja AU-työt kuuluvat kokonaisurakkaan eli

siis kokonaisurakka sisältää kaikki tarvittavat LVIAS-työt, sekä rakennus-, maankaivuu- ja rakennusaputyöt suunnitelma asiakirjoissa esitetyssä laajuudessa.

Hankintailmoitukset ja tarjouspyyntö

Hankinnasta on ilmoitettu:

. tarjouspalveluportaalissa wwww.tarjouspalvelu.fi

. työ- ja elinkeinoministeriön julkisten hankintojen sähköisessä ilmoituspalvelussa (Hilma) 29.8.2023 (ilmoituksen numero 2023-135427) ja korjausilmoitus 27.9.2023 (ilmoituksen numero 2023-137372).

Tarjouspyynnön nimi

Tarjouspyyntö (päiväys 29.8.2023): Sjökulla skola lämmitysmuodon muutos öljylämmityksestä maalämpöön. (9399)

Tarjouskilpailun tarjousten vertailu on esitetty tämän päätöksen liitteissä:

1) Perustelumuistio

2) Vertailutaulukko_469255

Päätöksen julkisuus

Hankinta-asiakirjojen julkisuus: hankinnassa sovelletaan lakia viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999).Päätös, sen Liite 1 Perustelumuistio ja Liite 2 Vertailutaulukko_469255  tulevat julkiseksi päätöksen allekirjoituksella.

Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia ja liikesalaisuuksiin verrattavissa olevia hinnan muodostumisen perusteita ja osahinnoittelua) tulevat julkisiksi asianosaisille, kun hankintapäätös asiassa on tehty.

Hankinta-asiakirjoja (kuten saapuneita tarjouksia) säilytetään Kirkkonummen kunnan asiakirjahallinnossa. Hankinta-asiakirjoja voi tiedustella (hankinta@kirkkonummi.fi).

Sopimusten tekeminen

Urakoitsijaksi valitun tulee esittää tarjouspyynnössä vaaditut tarjoajan soveltuvuutta koskevat selvitykset ennen hankintasopimuksen allekirjoittamista.

Sopimus ei synny hankintapäätöksen tiedoksiannolla, vaan edellyttää erillistä kirjallista sopimusta. Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosaiset ovat saaneet tiedoksi hankintapäätöksen perusteluineen sekä hankintaoikaisuohjeen ja valitusosoituksen. Kirkkonummen kunta ottaa valittuun urakoitsijaan yhteyttä sopimuksen viimeistelemiseksi.

Päätöksen toimivalta

Kunnanvaltuuston päätös 16.12.2019 § 127 (lautakunnan toimivalta

hankinnoissa, joiden ennakoitu arvo ylittää 300.000 euroa).

Päätöksen julkaiseminen

Tämä päätös julkaistaan kunnan yleisessä tietoverkossa, kun se on allekirjoitettu.

Päätöksen liitteet

- Liite 1 Perustelumuistio