Kunnanvaltuusto
Pöytäkirja 24.10.2022/Pykälä 91

Valtuustoaloite - fullmäktigemotion 14-2022

Valtuustoaloite 14/2022: Kirkkonummen kunnan on kiirehdittävä tyhjien käytöstä poistettujen kiinteistöjen myyntiä

Kunnanvaltuusto 24.10.2022 § 91

1077/02.07.00/2022

RKP / Kim Liljequist jätti kunnanvaltuuston kokouksessa 24.10.2022 seuraavan aloitteen:

" Energia-, rakennuskustannusindeksi- ja polttoainekulut kasvavat nykypäivänä erittäin voimakkaasti, ja odotettavissa on, että tämä kehitys saattaa kestää pitkään. Tämän lisäksi Kirkkonummen kunnan talous on haastavassa taloudellisessa tilanteessa ja tarvitsee kiireellistä tasapainottamista. Ylimääräisiä kuluja on syytä välttää.

Siksi Kirkkonummen kunnan on kiirehdittävä tyhjien käytöstä poistettujen rakennusten myyntiä. Perusteluna myös, että ko. rakennusten lämmitys-, ylläpito- ja kiinteistöhuollon kulut juoksevat ja kasvavat jatkuvasti, mikä ei pitkässä juoksussa ole optimaalista kunnalle. Kustannustehokkuus-näkökulmasta näiden rakennusten purkua tulisi harkita yhtenä vaihtoehtona, ellei niitä voi myydä/saa järkevässä ajassa myytyä tai ylläpitokustannuksia minimoitua järkevälle tasolle.

Kirkkonummi 30.9.2022

Kim Liljequist (RKP)"

Aloitteen oli allekirjoittanut Kim Liljequistin lisäksi: Anna Aintila, Kari Virtanen, Jani Ekman, Johanna Järvinen, Kim Åström, Ulf Kjerin, Carl-Johan Kajanti, Josephine Frimodig, Tony Björk, Martin Valtonen, Antti Kilappa, Pekka M Sinisalo, Anders Adlercreutz, Noora Piili, Leena Virkki, Jukka Ylikoski, Matti Kaurila, Jussi Määttä, Patrik Lundell, Ville Salminen, Kim Männikkö, Antti Salonen, Martin Honkanen, Piia Aallonharja, Jerri Kämpe-Hellenius, Markus Myllyniemi ja Eero Lankia.

Päätös Kunnanvaltuusto toimittaa aloitteen kunnanhallitukselle valmisteltavaksi.