Vanhusneuvosto

Vanhusneuvoston jäsenten osallistumisraportit

Vanhusneuvosto 20.06.2022 § 45

407/05.23.00/2019

Valmistelija Vanhuspalveluiden koordinaattori Sari Suurjoki-Niemi, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Vanhusneuvoston jäsenet ovat osallistuneet eri kokouksiin ja käydään läpi raportit.

Jäsen Orava on osallistunut 2.6.2022 pidettyyn vammaisneuvoston kokoukseen.

Jäsen Orava on osallistunut 15.6.2022 pidettyyn sivistys- ja vapaa-aika lautakunnan kokoukseen, jossa ei käsitelty vanhusneuvostoon liittyviä asioita.

Jäsen Rönkkö on osallistunut 15.6.2022 pidettyyn perusturvalautakunnan kokoukseen. Asioita joita Rönkkö nosti esille oli: veteraanien järjestöavustukset vuonna 2022, sosiaali- ja potilasasiamiehen selonteko vuodelta 2021, perusturvalautakunnan asiakasmaksuohjeen muutokset 1.7.2022 alkaen.

Jäsen Rönkkö kertoi, että oli osallistunut 16.6.2022 pidettyyn torstaitapaamiseen, joka järjestetään parillisten viikkojen torstaisin klo 16.30-18. Aiheena oli palvelutarpeen arviointi.

Puheenjohtaja ja sihteeri osallistuivat 1.6.2022 Länsi-Uudenmaan vanhusneuvostojen ja ikääntyneiden palveluiden hyvinvointialuevalmistelun yhteiskokokoukseen. Kokouksen yhteydessä nousi esille miten ennaltaehkäisevät palvelut/yhdistystoiminta kunnissa jatkossa varmistetaan. Tilaisuudessa pidetyt esitykset lähetetty vanhusneuvoston jäsenille.

Puheenjohtaja on tavannut 15.6.2022 vanhusasiavaltuutettua Päivi Topoa. Hän esitti toivomuksen, että vanhusneuvostojen kanssa olisi hyvä kontakti ja rakentava yhteistyö.

Esittelijä

Päätösehdotus Merkitään tiedoksi

Käsittely Pohditaan keinoja ja kohteita ennaltaehkäisevistä toimenpiteistä, joita kunnassa pitää säilyä.

Päätös Jokainen lähettää ennen seuraavaa kokousta sihteerille kirjallisen ehdotuksen keinoista ja kohteista ennaltaehkäisevistä toimenpiteistä.