Yhdyskuntatekniikan lautakunta
Pöytäkirja 16.06.2022/Pykälä 74

Opaskartta

Kirkkonummentien- Överbyntien katu- ja rakennussuunnittelu, suunnittelukonsultin valinta

Yhdyskuntatekniikan lautakunta 16.06.2022 § 74

289/10.03.01.00/2022

Valmistelija projektipäällikkö Hannu Ruhanen, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Hankinnan kohde

Kirkkonummentie ja Överbyntie sijaitsevat Kirkkonummen keskustaajamassa. Suunnittelukohde käsittää Kirkkonummentien välillä keskustan liikenneympyrä- uimahalli, Överbyntie välillä Kirkkonummentie- hautausmaa, Kirkkotallintie välillä Kirkkonummentie- Ervastintie ja Vanhan Rantatien välillä Kirkkonummentie- Urheilupuiston liittymä. Lisäksi urheilupuistossa uusitaan pysäköintiä ja rakennetaan hulevesirakenteita.

Puitesopimus

Kirkkonummen kunnalla on kunnallistekniikan suunnittelun osalta puitesopimus neljän suunnittelutoimiston kanssa. Suunnitteluhankkeet minikilpailutetaan näiden neljän puitesopimuskumppanin kesken. Tarjoukset ovat aina kattohintaisia tarjouksia, joissa noudatetaan kunnan ja yrityksen välisen puitesopimuksen ehtoja ja tuntihintoja. Laskutus tapahtuu toteutuneiden kustannusten perusteella.

Perustelut

Yhdyskuntatekniikan toimialan kunnallistekniikkapalvelut on pyytänyt tarjouksen Kirkkonummentien ja Överbyntien alueen katu- ja rakennussuunnittelusta neljältä puitesopimuskonsultilta.

Määräaikaan 1.6.2022 mennessä saatiin yksi tarjous. Muut puitesopimuskumppanit eivät jättäneet tarjousta. Tarjouspyyntö on tarkistettu ja se on tarjouspyynnön mukainen.

Hankkeelle on varattu kuluvan vuoden talousarviossa 100 000 euroa ja vuodelle 2023 2 000 000 euroa sekä vuodelle 2024 1 000 000 euroa. Kuluvan vuoden rahat käytetään suunnitteluun ja vuoden 2023 rahat sekä suunnitteluun että rakentamiseen. Vuoden 2024 rahat käytetään rakentamiseen. Rakentamisen kustannusarvio tarkentuu suunnittelun aikana.

Saatu tarjous on linjassa hiljattain saatujen vastaavien suunnitteluhankkeiden kanssa (Munkinmäentien loppuosa 108 000), Luostarinrinne 154 000 € (molemmat huomattavasti pienempiä kohteita kuin Kirkkonummentien kohde) ja Kolabacken 324 746,00 € (katukilometrien osalta vastaa Kirkkonummentien kohdetta).

Suunnittelukustannukset muodostuvat tuntien ja käytettävän SKOL luokan mukaan. Tuntihinnat ovat puitesopimuksen mukaiset hinnat.

Esittelijä Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan lautakunta päättää

valita Kirkkonummentien- Överbyntien katu- ja rakennussuunnittelun konsultiksi Sitowise Oy:n kattohintaan 366 456,00 euroa (alv 0 %)

todeta, että hanke on kuntaa sitova ja sopimus voidaan allekirjoittaa vasta sitten kun tämä päätös on lainvoimainen

tarkastaa pöytäkirjan tämän pykälän osalta kokouksessa.

Käsittely

Päätös Yhdyskuntatekniikan lautakunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.