Yhdyskuntatekniikan lautakunta
Pöytäkirja 16.06.2022/Pykälä 73

Toimittajavalinta hankintaan Kirkkonummen kunnan yhdyskuntatekniikan suunnittelutehtäviä koskeva puitejärjestely (YT Dnro 166/2022/ 387271)

Yhdyskuntatekniikan lautakunta 16.06.2022 § 73

166/10.03.01.00/2022

Valmistelija hankinta-asiantuntija Jari Mulari, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Hankinnan kohde

Puheena olevalla hankinnalla luodaan puitejärjestely Kirkkonummen kunnan yhdyskuntatekniikan suunnittelutehtäviin. Suunnittelutehtävät on lueteltuna tämän päätöksen liitteessä 1 Perustelumuistio.

Hankintailmoitukset ja tarjouspyyntö

Hankintailmoitukset:

Tarjouspyyntö (13.5.2022): 387271 / Kirkkonummen kunnan yhdyskuntatekniikan suunnittelutehtäviä koskeva puitejärjestely (YT Dnro 166/2022/ 3887271)

Tarjouskilpailun perustiedot ja tarjousten vertailu

Tarjouskilpailun perustiedot ja tarjousten vertailiu on esitetty tämän päätöksen liitteessä 1 Perustelumuistio ja liitteessä 2 Vertailutaulukko.

Päätöksen julkisuus

Hankinta-asiakirjojen julkisuus: hankinnassa sovelletaan lakia viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999). Päätös perusteluineen tulee julkiseksi, kun päätös on allekirjoitettu. Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia ja liikesalaisuuksiin verrattavissa olevia hinnan muodostumisen perusteita ja osahinnoittelua) tulevat julkisiksi asianosaisille, kun hankintapäätös on asiassa tehty. Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia ja näihin verrattavissa olevia hinnan muodostumisen perusteita ja osahinnoittelua) tulevat julkisiksi muille kuin asianosaisille kun hankintasopimus puheena olevassa hankinnassa on tehty. Hankinta-asiakirjoja (kuten saapuneita tarjouksia) säilytetään Kirkkonummen kunnan asiakirjahallinnossa. Hankinta-asiakirjoja voi tiedustella osoitteesta hankinta@kirkkonummi.fi. Hankintaprosessin aikana viranomaisella on harkintavalta (harkinnanvaraisesti julkiset asiakirjat) sen suhteen, mitä tietoja ja kenelle se voi antaa hankintaprosessin eri vaiheissa hankintapäätöksen teon ja sopimuksen allekirjoittamisen välisenä aikana.

Toimivalta

Kunnanvaltuuston päätös 16.12.2019 § 127 (lautakunnan toimivalta hankinnoissa, joiden ennakoitu arvo ylittää 300.000 euroa)

Päätöksen julkaiseminen

Tämä päätös julkaistaan kunnan yleisessä tietoverkossa, kun se on allekirjoitettu.

Päätöksen liitteet

Liite 1 Perustelumuistio

Liite 2 Vertailutaulukko

Esittelijä Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan lautakunta päättää

valita selostusosassa tarkoitetun tarjouspyynnön kohteena olevien kunnan suunnittelutöiden puitejärjestelyyn palveluntuottajiksi seuraavat yritykset:

AFRY Finland Oy
FCG Finnish Consulting Group Oy
FINNMAP Infra Oy
Ramboll Finland Oy
Sitowise Oy
Sweco Infra Rail Oy

tarkastaa pöytäkirja tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Sopimusten tekeminen

Palveluntuottajiksi valittujen tulee esittää tarjouspyynnössä vaaditut tarjoajan soveltuvuutta koskevat selvitykset ennen hankintasopimuksen allekirjoittamista.

Sopimus ei synny hankintapäätöksen tiedoksiannolla, vaan edellyttää erillistä kirjallista sopimusta. Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosaiset ovat saaneet tiedoksi hankintapäätöksen perusteluineen ja valitusosoituksen ja oikaisuohjeen. Kirkkonummen kunta ottaa valittuun palveluntuottajaan yhteyttä sopimuksen viimeistelemiseksi.

Hankintapäätöksen perustelut ilmenevät tämän päätöksen liitteenä 1 olevasta perustelumuistiosta ja liitteenä 2 olevasta vertailutaulukosta.

Päätös Yhdyskuntatekniikan lautakunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.