Pöytäkirja 22.01.2024/Pykälä 10

Kunnanjohtajan ajankohtaiset asiat

Kunnanhallitus 22.01.2024 § 10

47/00.01.02/2024

Valmistelija Kunnanjohtaja Virpi Sailas, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi, puh. 09 29671 (vaihde)

Päätösehdotus Kunnanjohtaja Sailas Virpi

Kunnanhallitus päättää merkitä kunnanjohtajan ajankohtaiskatsauksen tiedoksi.

Käsittely  Kunnanvaltuuston puheenjohtaja Tony Björk poistui kokouksesta tämän pykälän alussa klo 17.52.

Kylmälän vesiosuuskunnan tilannekatsaus otettiin käsittelyyn pykälän 5 jälkeen, klo 17.52.

Kirkkonummen vesi -liikelaitoksen johtokunnan puheenjohtaja Urho Blom oli läsnä teamsin välityksellä tämän asian käsittelyn aikana klo 17.52 - 18.34. Talousjohtaja Esa Lindell esitteli asiaa kokouksessa. Myös yhdyskuntatekniikan johtaja Anna-Kaisa Kauppinen oli läsnä ja hän poistui kokouksesta tämän asian käsittelyn jälkeen klo 18.34.

Tämän pykälän käsittely jatkui klo 19.34.

Kunnanjohtaja Virpi Sailas esitteli kuntastrategialuonnosta.

Hallintojohtaja Jaana Suihkonen esitteli hallintosäännön valmistelutilannetta.

Päätös Kunnanhallitus päätti merkitä kunnanjohtajan ajankohtaiskatsauksen tiedoksi.

Selostus Kunnanjohtaja esittelee ajankohtaisia valmisteluissa olevia asioita:

-          kuntastrategia -luonnoksen esittely

-          hallintosäännön valmistelutilanne

-          Kylmälän vesiosuuskunnan tilannekatsaus

Kirkkonummen kunta kunnanvaltuuston päätöksen mukaisesti taannut osuuskunnan lainoja ja antanut osuuskunnalle avustusta 320 000. Kunnanhallituksen päätöksen mukaisesti avustus on maksettu kokonaisuudessaan osuuskunnan maksuvalmiuden varmistamiseksi. Kirkkonummen Vesi on tehnyt osuuskunnan kanssa sopimuksen talousveden myynnistä ja jätevesien vastaanottamisesta.

Kunta on käynnistänyt ulkopuolisen konsultin kanssa selvityksen Kylmälän Vesiosuuskunnan tilanteesta ja vaihtoehdoista. Selvitys on tarkoitus saada valmiiksi helmikuun loppuun mennessä. Osuuskunnalta saadun tiedon mukaan osuuskunnalla on alkuvuoden aikana haasteita hoitaa erääntyviä maksujaan. Kunta käy tilannetta osuuskunnan kanssa.