Nuorisovaltuusto

Muut asiat

Nuorisovaltuusto 02.11.2023 § 48

1. Osallistuva budjetointi 2024

Kirkkonummella on käynnistynyt osallistuvan budjetoinnin kokeilu, jonka tarkoituksena on lisätä asukkaiden vaikuttamismahdollisuuksia ja osallisuutta. Lisäksi kerätään kokemuksia, joiden perusteella Kirkkonummen omia osallistuvan budjetoinnin käytäntöjä voidaan kehittää.

Osallistuva budjetointi on suoran demokratian toimintatapa, jossa asukkaat ideoivat ja äänestävät siitä, miten he kehittäisivät viihtyvyyttä ja hyvinvointia Kirkkonummella. Asukkailla ml. nuorilla on nyt mahdollisuus päättää, miten he haluaisivat kehittää Kirkkonummea 100 000 eurolla. Ideahaku on käynnistynyt ja kestää 20.11.2023 saakka. Lisätietoa osallistuvasta budjetoinnista löytyy Kirkkonummen kunnan nettisivuilta.

1. Kutsu KUUMA-kuntien nuorisovaltuustojen yhteistapaamiseen

Nuorisovaltuusto on saanut kutsun KUUMA-kuntien nuorisovaltuustojen yhteistapaamiseen Keravalle 24.11.2023 kello 17-20. Tilaisuuden teemana on yhteisöllisyys ja turvallisuus. Tapaaminen tulee sisältämään muun muassa rentoa verkostoitumista sekä asiantuntijavierailijoita. Kutsu koskettaa nuorisovaltuustosta ohjaajan, puheenjohtajan sekä kolme jäsentä.

Puheenjohtaja tiedusteli keitä jäseniä tilaisuus kiinnostaa. Kiinnostuneita oli yhteensä viisi (5), jolloin puheenjohtaja totesi, että asiasta tulee äänestää. Nuorisovaltuusto päätti yksimielisesti järjestää asiasta äänestyksen suljettuna lippuarvontana.

Arvonnan tuloksena Keravalle osallistuvat jäsenistä Reeta Haapala, Huugo Pikkarainen ja Risto Pekkanen. Varalla ovat Nuppu Rissanen ja Werner Wartiainen. Keravalle osallistuvat puheenjohtajista Noel Gustafsson sekä ohjaajana nuoriso- ja liikuntapäällikkö Päivi Sorvari.