Pöytäkirja 02.10.2023/Pykälä 322

Valmistelija johdon assistentti Gunnel Ekström,

Päätösehdotus Kunnanjohtaja Sailas Virpi

Kunnanhallitus päättää

nimetä valituista edustajista toimikunnalle puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan

nimetä toimikunnan esittelijäksi kunnanjohtajan ja sihteeriksi talousjohtajan

että neuvottelutoimikunnan toimikausi päättyy valtuuston hyväksyessä vuoden 2024 talousarvion.

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti

nimetä luottamushenkilöedustajat vuoden 2024 talousarvion neuvottelutoimikunnan jäseniksi seuraavat luottamushenkilöt:

Kunnanvaltuuston puheenjohtaja Tony Björk, kunnanvaltuuston I varapuh.johtaja Reetta Hyvärinen, kunnanvaltuuston II varapuheenjohtaja Minna Hakapää, kunnanhallituksen puheenjohtaja Timo Haapaniemi, kunnanhallituksen I varapuh.johtaja Piia Aallonharja, kunnanhallituksen II varapuheenjohtaja Ulf Kjerin,
KOK: Urho Blom, varalle Kim Åström
RKP: Kim Liljequist, varalle Josephine Frimodig
PS: Ville Salminen, varalle Arttu Lankinen
SDP: Ari Harinen, varalle Tuovi Ronkainen
Vihreät: Saara Huhmarniemi, varalle Markus Myllyniemi
Pro Kirkkonummi: Antti Kilappa, varalle Antti Salonen
Keskusta: Marjut Frantsi-Lankia, varalle Eero Lankia
VAS: Kati Kaihlaranta, varalle Katja Ylisiurua
Kirkkonummen Vapauden Liitto: Martin Honkanen, ei varahenkilöä
Kirnu Ry: Aleksander Polkko, varalle Jukka Ylikoski
Maltillinen Oikeisto: Aku Leijala, ei varahenkilöä

nimetä Urho Blomin toimikunnan puheenjohtajaksi ja Kim Liljequistin varapuheenjohtajaksi

nimetä toimikunnan esittelijäksi kunnanjohtajan ja sihteeriksi talousjohtajan

Selostus Kunnanjohtajan talousarvioehdotus vuodelle 2024 julkaistaan 12.10.2023 ja esitellään kunnanhallituksen kokouksessa 16.10.2023. Kunnanjohtajalla on vielä mahdollisuus tehdä tarkistuksia ehdotukseensa ennen sen luottamushenkilökäsittelyä.

Kunnanhallituksen ehdotus valtuustolle vuoden 2024 talousarviosta ja vuosien 2025-26 taloussuunnitelmasta tulee käsitellä kunnanhallituksen 6.11.2023 kokouksessa. Valtuuston talousarviokäsittelyn kokousajankohdaksi on todettu jo aiemmin 13.11.2023. Kunnanhallituksen talousarvioehdotuksen valmistelua varten on aiempina vuosina perustettu erillinen määräaikainen neuvottelutoimikunta.

Talousarviotoimikunta käsitelee talousarvioesitystä 30.-31.10.2023 ja 1.11.2023.