Pöytäkirja 24.04.2023/Pykälä 132

Valmistelija johdon assistentti Gunnel Ekström,

Päätösehdotus Vt. Kunnanjohtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Kunnanhallitus päättää

valita kunnan edustaja Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy:n yhtiökokoukseen 11.5.2023 sekä ilmoittaa, että kunta antaa suostumuksensa yhtiökokouksen järjestämiseen etäyhteyden välityksellä

mahdollisen evästyksen antamisesta yhtiökokousedustajalle.

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti

valita Timo Haapaniemen kunnan edustajaksi Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy:n yhtiökokoukseen 11.5.2023 sekä ilmoittaa, että kunta antaa suostumuksensa yhtiökokouksen järjestämiseen etäyhteyden välityksellä

olla antamatta evästystä yhtiökokousedustajalle.

Tiedoksi Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy, kunnan edustajalle

Selostus Kunnanhallitus päätti valita Timo Haapaniemen kunnan edustajaksi Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy:n yhtiökokoukseen 18.5.2022.

Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy:n osakkaat kutsutaan yhtiön varsinaiseen yhtiökokoukseen, joka pidetään torstaina 11.5.2023, alkaen klo 12.00.

Yhtiökokouksessa käsitellään yhtiöjärjestyksen ja osakeyhtiölain mukaiset asiat.

Kokouskutsussa on pyydetty ilmoittamaan 3.5.2023 mennessä kokoukseen osallistumisesta sekä edustajan nimen.

Yhtiökokous on mahdollista järjestää etäyhteyden välityksellä, mikäli osakkeenomistajat niin yksimielisesti päättävät. Lisäksi on pyydetty ilmoittamaan, mikäli kunta antaa suostumuksen yhtiökokouksen järjestämiseen etäyhteyden välityksellä.

Mikäli osakkaiden yksimielistä päätöstä etäyhteyden välityksellä järjestettävästä yhtiökokouksesta ei saada, yhtiökokous järjestetään Metropolian Myllypuron kampuksella, osoitteessa: Metropolia Ammattikorkeakoulu, Myllypurontie 1, 00920 Helsinki, kokoushuone MPD3016.