Pöytäkirja 16.01.2023/Pykälä 11

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen nuorisovaltuuston varaedustajien valinta

Kunnanhallitus 16.01.2023 § 11

1296/12.05.00/2022

Valmistelija Vastaava nuoriso-ohjaaja Joni Laine, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Hyvinvointialueen nuorisovaltuustoon voidaan nimetä nimeämisajankohtana Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen kunnallisessa nuorisovaltuustossa tai vastaavassa toimielimessä toimiva nuori. Nuorisovaltuuston ensimmäinen toimikausi on 1.11.2022-29.2.2024. Mikäli hyvinvointialueen vaikuttamistoimielimen jäsen luopuu tehtävästä tai ei täytä enää kelpoisuutta, kunnallinen vaikuttamistoimielin valitsee uuden edustajan omasta kokoonpanostaan loppukaudeksi. Nuorisovaltuuston valitaan jäsenet kunnista seuraavasti: Espoo viisi (5) jäsentä, Hanko yksi (1) jäsen, Inkoo yksi (1) jäsen, Karkkila yksi (1) jäsen, Kauniainen yksi (1) jäsen, Kirkkonummi kolme (3) jäsentä, Lohja kolme (3) jäsentä, Raasepori kaksi (2) jäsentä, Siuntio yksi (1) jäsen sekä Vihti kaksi (2).

Varsinaisille jäsenille valitaan kuntakohtaiset varajäsenet, jotka kutsutaan sijaantulojärjestyksessä. Varajäseniä voidaan nimetä korkeintaan yhtä monta, kuin kunnasta nimetään varsinaisia jäseniä.

Nuorisovaltuuston varaedustajat on lähetetty väärässä järjestyksessä Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen aluevaltuuston sihteeristölle. Nuorisovaltuusto haluaa nimetä varajäsenet oikeassa järjestyksessä.

Esittelijä Vs. Kunnanjohtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Päätösehdotus Kunnanhallitus päättää ehdottaa, että nuorisovaltuuston varajäsenet nimetään seuraavassa järjestyksessä:

1. Noel Gustafsson

2. Kasper Varik

3. Werner Wartiainen

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti ehdotuksen mukaisesti.

Tiedoksi Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, kirjaamo