Nuorisovaltuusto
Pöytäkirja 22.10.2024/Pykälä 58

Nuorisovaltuutetun erottaminen nuorisovaltuuston jäsenyydestä ja nuorisovaltuuston täydentäminen

Nuorisovaltuusto 22.10.2024 § 58

848/12.05.00/2023

Valmistelija Nuoriso- ja liikuntapäällikkö Päivi Sorvari

Nuorisotyön palveluvastaava Eija Rajavaara

Päätösehdotus

Nuorisovaltuusto päättää erottaa nuorisovaltuuston jäsenen Huugo Pikkaraisen nuorisovaltuuston jäsenyydestä selostusosassa mainituin perustein sekä kutsua nuorisovaltuustovaalien vaalituloksen mukaisessa järjestyksessä seuraavana olevan ehdokkaan Eemeli Siivonen nuorisovaltuuston jäseneksi kaudelle 2024–2025.

Päätös Nuorisovaltuusto päätti erottaa nuorisovaltuuston jäsenen Huugo Pikkaraisen sekä kutsui nuorisovaltuustovaalien vaalituloksen mukaisessa järjestyksessä seuraavana olevan ehdokkaan Eemeli Siivosen nuorisovaltuuston jäseneksi kaudelle 2024–2025.

Tiedoksi Sivistyksen hallintopäällikkö

Selostus Nuorisovaltuuston toimintasäännön kohdan 2.6 Nuorisovaltuuston jäsenen eroaminen ja eronneeksi toteaminen mukaisesti, mikäli nuorisovaltuuston jäsen haluaa erota nuorisovaltuustosta tai siihen liittyvästä tehtävästä, johon nuorisovaltuusto on hänet valinnut, tulee asiasta ilmoittaa kirjallisesti nuorisovaltuuston puheenjohtajalle. Nuorisovaltuuston jäsen katsotaan eronneeksi nuorisovaltuuston jäsenyydestä, jos tämä on kolme kertaa peräkkäin poissa nuorisovaltuuston kokouksesta, poissaolon syytä etukäteen ilmoittamatta.

Toimintasäännön 2.7 Nuorisovaltuuston täydentäminen mukaisesti, mikäli nuorisovaltuuston jäsen eroaa tai todetaan eronneeksi tehtävästään kesken toimikautensa, nuorisovaltuuston puheenjohtaja kutsuu nuorisovaltuuston jäseneksi vaalitapaa noudattaen vaalituloksen mukaisessa järjestyksessä seuraavana olevan ehdokkaan.

Jäsen Huugo Pikkarainen on ollut poissa nuorisovaltuuston kokouksista kolme kertaa peräkkäin poissaolon syytä etukäteen ilmoittamatta. Nuorisotyön vastuuhenkilö on keskustellut jäsen Pikkaraisen kanssa hänen erottamisestaan nuorisovaltuuston jäsenyydestä.

Kirkkonummen nuorisovaltuustovaalit järjestettiin marraskuussa 2023. Toimintasäännön mukaisesti nuorisovaltuustoon kutsutaan vaalitapaa noudattaen vaalituloksen mukaisessa järjestyksessä seuraavana oleva ehdokas Eemeli Siivonen nuorisovaltuustoon.