Yhdyskuntatekniikan lautakunta
Esityslista 29.08.2024/Asianro 85

Talousarvion investointiosan määrärahamuutos, Strömsbyn lumenkaatopaikan rakentaminen

Yhdyskuntatekniikan lautakunta 29.08.2024

140/02.08.00.01/2024

Valmistelija Projektipäällikkö Hannu Ruhanen,

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Yhdyskuntatekniikan lautakunta päättää esittää kunnanhallitukselle, että

1. Hanke Strömsbyn lumenkaatopaikka lisätään vuoden 2024 talousarvioon ja vuoden 2024 käyttösuunnitelmaan kohtaan urakat

2. Hankkeelle siirretään määräraha 90 000 € vuoden 2024 talousarvioon ja vuoden 2024 käyttösuunnitelmaan Kirkkonummentie-Överbyntie hankkeelta projektinumero 9410 ja kohdenumerolta 9112

Käsittely <Aloita käsittelyn kuvaus tästä>

Päätös

Selostus Strömsbyn  kaatopaikan rakentamisen urakkahinta on 86 750,00 € (alv. 0 %).

Strömsbyn maankaatopaikan yhteydessä ollut vanha lumenkaatopaikka on maisemoitu maankaatopaikan maisemoinnin yhteydessä, koska alue ollaan vuokraamassa toimijalle. Alueen maisemoinnilla oli kiire, koska maankaatopaikan ympäristölupa piti rauettaa, jotta alueen vuokraaminen voidaan tehdä. Töiden suorittamiselle oli tiukka aikataulu yhtäältä vuokralaisen vuoksi ja toisaalta sen vuoksi, että maisemointityöt voidaan suorittaa vain sulanmaan aikana. Koska vanha lumenkaatopaikka on maisemoitu, niin kunnan kannalta on tärkeää, että uusi lumenkaatopaikka saadaan käyttökuntoon ennen seuraavaa talvea. Uusi lumenkaatopaikka on maisemoidun maankaatopaikan yhteydessä. On myös kunnan edun mukaista, että vanha maankaatopaikka saadaan hyödylliseen jatkokäyttöön ja josta kunta saa vuokratuloja. Kesäaikana tehdään suunnitelmien mukaisesti töitä, kuten lumenkaatopaikka ja alueen kuivatukseen liittyvät työt, kuten rumpujen asennukset sekä ojien kaivuut.