Esityslista 24.06.2024/Asianro 223

Markkinointiyhteistyö Kirkkonummi Rangersin miesten edustusjoukkueen ja valtakunnallisen huipputason yksilöurheilijoiden kanssa

Kunnanhallitus 24.06.2024

568/00.04.02/2024

Valmistelija kunnanjohtaja Virpi Sailas

viestintäpäällikkö Rami Niittysalo

Päätösehdotus Kunnanjohtaja Sailas Virpi

Kunnanhallitus päättää

myöntää Kirkkonummi Rangersin miesten edustujoukkueelle 10 000 euroa sponsorointitukena selostusosassa mainituin perustein ja ehdoin. Yhteistyöstä tehdään erillinen sopimus, jonka kunnanjohtaja allekirjoittaa.

että, kunnalle luodaan säännöt, joilla kirkkonummelaisia yksilöurheiljoita voidaan tukea. Säännöt tuodaan kunnanhallitukselle päätettäväksi syksyn 2024 aikana.

Käsittely

Päätös

Selostus Kirkkonummen kunta uudistaa brändinsä kuluvan vuoden aikana. Työn tavoitteena on rakentaa kuntastrategian pohjalta uusi vetovoimaa, kiinnostusta ja tunnettuutta lisäävä ilme ja tarina Kirkkonummelle. Uusi kuntabrändi julkaistaan loppuvuodesta, ja samalla haetaan luontevia yhteistyömahdollisuuksia Kirkkonummen uuden brändin näkyvyyden laajentamiseksi valtakunnalliselle tasolle paikallisten toimijoiden kautta.

Urheilun kautta kunnalla on mahdollisuus saada strategian mukaista ja positiivista valtakunnallista näkyvyyttä paikallisia toimijoita tukien. Kunnalla ei kuitenkaan ole viime vuosina ollut linjaa markkinointi- tai sponsorointiyhteistyöstä valtakunnallisen huipputason urheilijoiden ja urheiluseurojen/joukkueiden osalta. Kunnalle tulisikin luoda säännöt ja käytännöt esim. 1000-2000 euron vuotuisen markkinointi/sponsorituen myöntämiseen valtakunnallisella huipputasolla urheileville kirkkonummelaisille yksilöurheilijoille.

Kirkkonummi Rangers

Kirkkonummi Rangersin miesten edustusjoukkue pelaa salibandyä valtakunnallisessa Inssi-Divarissa, joka on toiseksi korkein kilpasarja Suomessa. Sarjalla on valtakunnallinen tv-näkyvyys, ja sitä seuraa yli miljoona suomalaista. Kyseinen taso tuo merkittäviä vaatimuksia niin seuran toiminnalle kuin ottelutapahtumien järjestämisellekin.

Yhteistyön tavoitteet:

• Luoda positiivista kuvaa Kirkkonummen kunnasta valtakunnallisesti
  • Tuoda seuraa lähemmäs kuntalaisia
  • Mahdollistaa pääsarjatason salibandyn pelaaminen Kirkkonummella ja antaa urheiluelämyksiä kuntalaisille tarjoamalla laadukkaita ottelutapahtumia

Yhteistyön muoto ja kohteet:

Kunnan korvaus yhteistyöstä Kirkkonummi Rangersin M1-edustusjoukkueen kanssa olisi ko. joukkueelle 10 000 euroa kaudesta 2024-2025. Yhteistyö käynnistyisi välittömästi kunnan brändiuudistuksen valmistuttua vuoden 2024 loppupuolella.

Yhteistyö tarjoaa kunnalle näkyvyyden ottelutapahtumissa paikallisella ja valtakunnallisella tasolla sekä sosiaalisen median kanavissa:

• Kunnan logon painattaminen miesten edustusjoukkueen peliasuihin
  • Kunnan mainosvideon toistaminen joukkueen kotiotteluiden ottelutapahtumissa vähintään kolmesti mediataululta
  • Kunnan mainosvideon toistaminen ottelutapahtumien suorissa valtakunnallisissa ottelulähetyksissä
  • Kunnan logon sekä sloganin pitäminen esillä seuran kotisivuilla, sosiaalisen median kanavilla sekä ottelutapahtumien yhteydessä
  • Kunnan säännöllinen näkyvyys joukkueen sosiaalisen median kanavissa ja päivityksissä.