Esityslista 24.06.2024/Asianro 222

Valmistelija viestintäpäällikkö Rami Niittysalo
elinkeino- ja markkinointiasiantuntija Katja Harri

Päätösehdotus Kunnanjohtaja Sailas Virpi

Kunnanhallitus päättää merkitä selostuksen tiedoksi.

Päätös

Selostus Kirkkonummen kunta on uudistanut kuntastrategiansa keväällä 2024, ja kuluvan vuoden aikana luodaan yhtenäinen kuntabrändi viestinnän ja toiminnan tueksi. Työn tavoitteena on rakentaa uusi vetovoimaa, kiinnostusta ja tunnettuutta lisäävä ilme Kirkkonummelle, osallistaa mahdollisimman moni mukaan kuntabrändin rakentamiseen innostavalla ja mukaansatempaavalla tavalla sekä tehdä uudistusprosessista kiinnostava tarina.

Kunnan kumppanina brändiuudistuksessa toimii Dirty Agency Oy. Projekti kulkee nimellä “Brandventure – Kirkkonummen suuri brändiseikkailu”. Kuntalaisia, virkahenkilöitä ja kaikkia Kirkkonummi-henkisiä osallistava prosessi johtaa lopulta kunnan visuaalisen ilmeen, tarinankerronnan ja viestintämateriaalien uusimiseen.

Osana osallistamiskierrosta kunnanhallitukselle pidetään brändityöpaja 24.6. Työpajaa vetää ja fasilitoi Dirty Agencyn toimitusjohtaja Juha Elo.

Brändityö käynnistyi toukokuussa kaikille avoimella brändiseikkailutapahtumalla perjantaina 24.5.2024 kirjastotalo Fyyrissä. Brändityöhön pääsee osallistumaan ja sen rakentumista seuraamaan myös verkon välityksellä osoitteessa brandventure.fi.

Osallistamisen jatkuu kesä- ja elokuussa, ja Brändiseikkailun ensimmäisen osallistamiskierroksen tuotoksia päästään tarkastelemaan lähemmin elokuussa järjestettävien Kirkkonummi-päivien aikana 23.-25.8.2024. Tällöin kaikki saavat mahdollisuuden kommentoida luonnoksista omaa suosikkiaan ja nostaa esille kehitysajatuksia kuhunkin brändiaihioon. Lopullinen brändi muotoutuu tämän työn pohjalta. Uusi Kirkkonummi-brändi julkaistaan vuoden 2024 loppupuolella.