Nuorisovaltuusto
Pöytäkirja 28.05.2024/Pykälä 42

Muut asiat

Nuorisovaltuusto 28.05.2024 § 42

1. Vammaisneuvoston edustaja kertoi ajankohtaisista vammaisneuvoston asioista.

1. Kutsu nuorisovaltuustolle osallistua Linlon esteettömän reitin suunnitteluun. Kirkkonummen kunnan kunnallistekniikkapalveluiden investointipalvelut on aloittamassa nuoriso- ja liikuntapalvelujen toimeksiannosta Linlon saaren esteettömän reitin ja parkkipaikan laajennuksen suunnittelun. Työssä on tarkoitus osallistuttaa suunnitteluun vaikuttamistoimielinten edustajia vanhusneuvostosta, vammaisneuvostosta ja nuorisovaltuustosta. Suunnittelukokoukset pidetään pääsääntöisesti toimistoaikaan eli klo 8-16 etäyhteydellä Teams. Kokoukset kestävät keskimäärin kaksi (2) tuntia kerrallaan.

Nuorisovaltuustoa on pyydetty nimeämään edustaja hankkeeseen 31.5.2024 mennessä.

Nuorisovaltuusto keskusteli asiasta ja päätti nimetä edustajaksi Pietari Salmensuon.

Nuoriso- ja liikuntapäällikkö infoaa edustajasta kunnallistekniikkapalveluihin.

1. Kirkkonummen kunnan liikenneturvallisuustyöryhmän koordinaattori on ottanut yhteyttä ja pyytänyt nuorisovaltuustoa keskustelemaan mahdollisuudesta osallistua liikenneturvallisuustyöryhmän toimintaan.

Nuorisovaltuusto keskusteli asiasta ja totesi, että liikenneturvallisuustyöryhmän toiminnasta ja nuorten osallisuudesta toivotaan lisää informaatiota. Nuorisotyön vastuuhenkilöt pyytävät lisää infoa.

1. Nuorisovaltuustolla on puhe- ja läsnäolo-oikeus yhdyskuntatekniikan lautakunnassa. Lautakunta käsittelee muun muassa kaavoitukseen, liikennejärjestelmiin ja kunnallistekniikkaan liittyviä asioita. Toiveena on, että nuorisovaltuustoa perehdytettäisiin erityisesti kaavoitukseen. Nuorisovaltuustossa keskusteltiin aiheesta ja todettiin, että syksyllä voisi järjestää esimerkiksi vapaamuotoisen tilaisuuden, jossa kaavoituksen asiantuntija tulisi paikalle kertomaan kaavoituksesta. Nuorisotyön vastuuhenkilöt ottavat yhteyttä kaavoituksen asiantuntijaan.