Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen johtokunta

Kirkkonummen Vesi-liikelaitoksen vuoden 2024 osavuosikatsaus, tilanne 30.4

Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen johtokunta 28.05.2024 § 31

890/02.02.02/2023

Valmistelija vs. liikelaitoksen johtaja Maria Lehtinen ja yhdysuntatekniikan johtaja Anna-Kaisa Kauppinen, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi,
puh. 09 29671 (vaihde)

Päätösehdotus vs Liikelaitoksen johtaja, Kirkkonummen Vesi Lehtinen Maria

Kirkkonummen Vesi-liikelaitoksen johtokunta päättää

1.
hyväksyä omalta osaltaan osavuosikatsauksen tilanteesta 30.4.2024

2.
toimittaa osavuosikatsausliitteen kunnanhallitukselle ja edelleen kunnanvaltuustolle tiedoksi.

Päätös Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen johtokunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.

Selostus Vuoden 2024 talousarvion täytäntöönpano-ohjeen mukaan kuntatason raportoinnista vastaa kunnanhallitus, joka toimielinten omien osavuosikatsausten perusteella laatii osavuosikatsauksen kunnanvaltuustolle (tilanne 30.4.).

Kirkkonummen Vesi on laatinut osavuosikatsauksen ajalta 1.1.-30.4.2024. Katsaus sisältää tuloslaskelman ja määrärahojen sekä raportoitavissa olevien toiminnallisten mittarien toteutumatilanteen samalta ajanjaksolta.

Vuoden 2024 talousarvioon on kirjattu riskienhallintaan liittyvät olennaiset riskit ja niiden riskiarviot. Riskien sekä sisäisen valvonnan suunnitelman toteutumisen vaikutuksesta talouteen ja toimintaan voidaan olennaisten poikkeamien osalta raportoida jo osavuosikatsauksessa.

Käyttötalousosassa perustelut, toiminnan painopisteet, mahdolliset tunnusluvut, määrärahat ja tuloarviot esitetään toimielimittäin tehtävätasolla.

Käyttötalousosan perusteluissa otsikon "Sitovat toiminnalliset tavoitteet" alla esitetyt tavoitteet ovat valtuustoon nähden sitovia.

Kirkkonummen Vesi-liikelaitoksen sitova taso on vuoden 2024 talousarvion liitteen tuloslaskelman mukainen tilikauden yli-/alijäämä.  Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen investoinnit ovat sitovia liikelaitostasolla.

Liitteenä oleva osavuosikatsaus on laadittu talousyksikön antamien ohjeiden mukaisesti. Vastuuhenkilöt seuraavat toteumaa lisäksi kuukausittain, erityisesti ostopalveluita ja/tai projekteja, tekevät ennusteita loppuvuoden käyttömenojen toteutumisesta sekä korjaavia toimenpiteitä talousarvioylitysten välttämiseksi.

Liite:

- vuoden 2024 osavuosikatsaus tilanteesta 30.4.2024