Vammaisneuvosto

105/00.01.02/2024

Valmistelija Rakennuttajapäällikkö Hanne Nylund

Päätösehdotus

Vammaisneuvosto merkitsee Kirkkonummen yhteiskampuksen rakennushankkeen tilanteen tiedoksi.

Käsittely Kirkkonummen yhteiskampushanketta oli esittelemässä kunnalta rakennuttajapäällikkö Hanne Nylund ja suunnittelupäällikkö Reetta Hyvärinen. Lisäksi hanketta esitteli pääsuunnittelija Ilmari Lahdelma Lahdelma & Mahlamäki arkkitehdit, vastaava rakennussuunnittelija Marko Santala Lahdelma & Mahlamäki arkkitehdit, projektipäällikkö Riku Mujunen SRV, suunnittelupäällikkö Maja Haltia SRV, suunnittelupäällikkö Satu Sainila SRV (poistuivat kokouksesta Nylundia lukuun ottamatta klo 13.00) sekä pedagogi Markku Lang Suomen Oppimaisema Oy (poistui kokouksesta klo 13.16).

SRV Rakennus Oy toimii hankkeen palvelutuottajana ja Mahlama arkkitehdit pääsuunnittelijoina. Kyseessä on elinkaarihanke. Esteettömyysasiantuntija Ramboll Oy:ltä on osallistunut hankkeeseen ja asiantuntijan tarkastuksia on tehty. Neuvoston aiemmat kommentit on otettu huomioon.

Pöytäkirjanpitäjä koostaa kokouksessa annetut kysymykset ja kommentit ja lähettää ne rakennuttajapäällikölle.

Jäsen Tuulikki Myllymäki saapui käsittelyn aikana klo 12.25 ja sivistyksen palvelualueen edustaja Ville Saikko klo 12.39.

Päätös Vammaisneuvosto merkitsi Kirkkonummen yhteiskampuksen rakennushankkeen tilanteen tiedoksi.

Selostus Kirkkonummen yhteiskampuksen elinkaarihankkeen palveluntuottaja on valittu. Palveluntuottaja vastaa hankkeen suunnittelusta, rakentamisesta ja ylläpidosta. Hankkeen jatkosuunnittelu on käynnistynyt ja rakentaminen alkaa loppuvuodesta 2024. Kohteen pääsuunnittelija ja pedagogi esittelevät hanketta kokouksessa.