Suomenkielinen kasvatus- ja koulutuslautakunta

Selvitys Masalan alueen varhaiskasvatuksen tilatarpeista

Suomenkielinen kasvatus- ja koulutuslautakunta 15.05.2024 § 27

416/10.03.02.04/2024

Valmistelija Varhaiskasvatusjohtaja Anu Vesiluoma, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Päätösehdotus   Varhaiskasvatusjohtaja Anu Vesiluoma, sivistysjohtaja Eeva-Kaisa Ikosen sijaisena

Suomenkielinen kasvatus- ja koulutuslautakunta päättää merkitä tiedoksi liitteenä olevan Masalan alueen varhaiskasvatuksen tilatarpeita koskevan selvityksen.

Käsittely Varhaiskasvatusjohtaja Anu Vesiluoma toimi asian esittelijänä. Suunnittelupäällikkö Reetta Hyvärinen ja opetusjohtaja Astrid Kauber olivat asiantuntijoina läsnä kokouksessa tämän asian käsittelyn aikana.

Päätös Suomenkielinen kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.

Selostus Masalan alueen varhaiskasvatuksen tilatarpeita on tarpeen tarkastella, koska ne kytkeytyvät Nissnikun koulun väistötilaratkaisuihin liittyvään päätöksentekoon. Palveluverkkoselvityksen 2023 sisältämien väestöennusteiden mukaan itäisen alueen palvelutarpeet tulevat kasvamaan ja selvityksen toimenpidesuositusten mukaan alueen uusi päiväkoti tulisi toteuttaa vuoteen 2028 mennessä.

Varhaiskasvatuksen tilatarpeet tulee huomioida aluetta koskevassa suunnittelussa ja päätöksenteossa tavoitteena ajallisesti, toiminnallisesti ja kustannustehokkaasti toteutettu, toimiva kokonaisratkaisu. Liitteenä oleva selvitys antaa ajantasaista tietoa varhaiskasvatuksen tilatarpeista ja sitä voidaan uuden päiväkodin tarveselvityksen laadinnassa ja päätöksenteossa. Uuden päiväkodin tarveselvitys on valtuuston hyväksymässä talousarviossa päätetty laadittavaksi talousarviovuoden 2024 aikana.