Pöytäkirja 22.04.2024/Pykälä 125

Tilapäisen valiokunnan esitysten käsittely kunnanvaltuuston ylimääräisessä kokouksessa 29.4.2024

Kunnanhallitus 22.04.2024 § 125

736/00.00.01/2023

Valmistelija kunnanlakimies Hannu Sorvari

Päätösehdotus Kunnanjohtaja Sailas Virpi

Kunnanhallitus merkitsee tiedokseen, että kunnanvaltuusto on päätöksellään 15.4.2024 palauttanut tilapäisen valiokunnan esitykset täydennettiviksi ja ne käsitellään 29.4.2024 pidettävässä kunnanvaltuuston ylimääräisessä kokouksessa.

Käsittely Keskustelun aikana kunnanhallituksen puheenjohtaja teki seuraavan lisäysehdotuksen:

Esitän, että kunnanhallitus päättää, että kunnanvaltuuston 29.4. kokoukseen otetaan esityslistalle omana asianaan myös kunnan kaavoituskatsaus, jonka yt-lautakunta on 21.3.2024 hyväksynyt ja joka on tiedoksi tässä kokouksessa. Valtuuston kokouksessa kaavoituskatsaus merkitään tiedoksi ja valtuustolle annetaan katsauksesta myös virkahenkilöiden esittely.

Lisäysehdotusta kannattivat Piia Aallonharja ja Matti Kaurila.

Lisäysehdotus hyväksyttiin yksimielisesti.

Päätös Kunnanhallitus päätti yksimielisesti ehdotuksen mukaisesti lisäyksellä, että kunnanvaltuuston 29.4.2024 kokoukseen otetaan esityslistalle omana asianaan myös kunnan kaavoituskatsaus, jonka yt-lautakunta on 21.3.2024 hyväksynyt ja joka on tiedoksi tässä kokouksessa. Valtuuston kokouksessa kaavoituskatsaus merkitään tiedoksi ja valtuustolle annetaan katsauksesta myös virkahenkilöiden esittely.

Selostus Kirkkonummen valtuusto on yksimielisesti palauttanut asian valmisteluun. Tilapäisen valiokunnan tulee kokoontua asiassa ja tehdä valtuustolle ehdotukset, jotka sisältävät toimitilapalveluidenlautakunnan, suomenkielisen kasvatus- ja koulutuslautakunnan sekä ruotsinkielisen kasvatus ja koulutuslautakaunnan -  kunkin erikseen -  osalta esitykset, nauttivatko lautakunnat valtuuston luottamusta.

Valtuusto kokoontuu 29.4.2024, jolloin tilapäisen valiokunnan esitykset on tuotava kunnanvaltuustoon.