Kunnanvaltuusto
Pöytäkirja 09.10.2023/Pykälä 78

Valtuustoaloite 7-2023, allekirjoituksineen

Valtuustoaloite 7/2023: Kirkkonummen kunnan tulee selvittää mahdollisuus järjestää keskustelutilaisuus liikenneturvallisuudesta

Kunnanvaltuusto 09.10.2023 § 78

754/08.00.01/2023

Päätös Kunnanvaltuusto lähettää aloitteen kunnanhallitukselle valmisteltavaksi.

Selostus Valtuutettu Kim Liljequist, RKP jätti kunnanvaltuuston kokouksessa 9.10.2023 seuraavan aloitteen:

Jokainen tie on koulutie. Jokainen tie on junioreiden lisäksi kulkuväylä myös työikäisille, senioreille ja liikkumisesteisille. Jokaisella tiellä on omat riskinsä tietä käyttäville. Siksi hyvästä liikenneturvallisuudesta ja henkilövahinkojen ennaltaehkäisemiseen pitää mahdollisimman

hyvin pitää huolta.

Siksi Kirkkonummen kunnan tulisi järjestää yksi tai useampi

Liikenneturvallisuus -keskustelutilaisuus, johon tulisi avoimella kutsulla

kutsua kuntalaisia, viranhaltijoita, luottamushenkilöitä

ja aiheeseen liittyviä muita asiantuntijoita.

Ehdotus keskustelutilaisuuden agendaksi:

1. Liikenneturvallisuus lasten ja koululaisten näkökulmasta. Mikä Koululiitu on, ja miten sitä käytetään koulukuljetuksien suunnittelussa.

2. Liikenneturvallisuus senioreiden ja liikkumisesteisten näkökulmasta, esteettömyys huomioiden.

3. Keskustelua liikenneväylien kunnosta, valaistuksesta ja tulevista liikenneturvallisuutta parantavista investoinneista.

4. Avointa keskustelua ja kehitysideoiden kirjaamista.

Kirkkonummi 3.10.2023

Kim Liljequist (RKP)

Aloitteen allekirjoittivat Kim Liljequistin lisäksi seuraavat valtuutetut ja varavaltuutetut: Piia Aallonharja, Anders Adlercreutz, Anna Aintila, Urho Blom, Sini Felipe, Johanna Fleming, Marjut Frantsi-Lankia, Josephine Frimodig, Anneli Granström, Stefan Gustafsson, Timo Haapaniemi, Ari Harinen, Sanni Jäppinen, Johanna Järvinen, Ronja Karkinen, Ulf Kjerin, Aku Leijala, Kim Liljequist, Markus Myllyniemi, Maarit Orko, Ville Salminen, Tero Suominen, Martin Valtonen, Kari Virtanen, Katja Ylisiurua, Kim Åström, Maija Jäntti, Arttu Lankinen, Leena Virkki, Patrik Lundell, Pekka Oksanen, Irja Kekkonen ja Anna-Mari Toikka.