Elinvoimajaosto

228/14.01.00/2023

Valmistelija Elinvoimapäällikkö Susanna Hyvärinen

Päätösehdotus Vt. Kunnanjohtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Elinvoimajaosto merkitsee asian tiedoksi sekä evästää tarvittaessa jatkotoimenpiteiden valmistelua.

Käsittely Tämä asia käsiteltiin ennen pykälää 9.

Elinvoimapäällikkö Susanna Hyvärinen ja Taloustutkimus Oy:n edustaja Kari-Pekka Töyrylä esittelivät asiaa kokouksessa.

Päätös Elinvoimajaosto merkitsi asian tiedoksi.

Selostus Kirkkonummen kunta on toteuttanut kirkkonummelaisille yrityksille yrityskyselyn 2. - 12.12.2022. Kyselyyn vastasi 137 yrittäjää. Kyselyn tarkoituksena on ollut koota yrittäjien näkemyksiä Kirkkonummesta yrittämisen toimintaympäristönä ja yrittämisen paikkana. Kyselyssä kysyttiin taustatietojen lisäksi yrityksen sijoittumisesta ja laajentumisesta sekä pyydettiin arvioimaan yritystoimintaa tukevia palveluita ja yritysilmastoa. Yrityskysely täydentää kirkkonummelaisille yrittäjille kesällä 2022 tehtyjä yrityshaastatteluja ja tuo tärkeitä näkemyksiä yrityksiltä yritysten toimintaympäristön kehittämiseen kunnassa. Yrityskyselyn tuloksia voidaan myös hyödyntää jatkossa kunnan strategia- ja ohjelmatyössä.

Kyselyyn pystyi osallistumaan anonyymisti tai yritys pystyi halutessaan jättämään yhteystietonsa. Vastaukset on käsitelty luottamuksellisesti, eikä yksittäistä vastaajaa voi tunnistaa yhteenvedossa. Tilastollisesta analyysistä on vastannut Taloustutkimus Oy. Yhteystietonsa jättäneiden vastaajien kesken arvottiin joulukuun lopussa viisi elokuvalippua.

Kokouksessa kerrotaan kyselystä ja esitellään alustavia tuloksia.