Yhdyskuntatekniikan lautakunta

Valmistelija projektipäällikkö Hannu Ruhanen

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Yhdyskuntatekniikan lautakunta päättää:

1. Hyväksyä Sokeritehtaantien saneerauksen 1. vaiheen saneerauksen urakoitsijaksi kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta suurimmat kokonaispisteet saaneen (92,41 pistettä) Maisemarakennus Viitanen Oy:n.

2.  Tarkastaa pöytäkirja tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Käsittely

Päätös Yhdyskuntatekniikan lautakunta päätti:

1. Hyväksyä Sokeritehtaantien saneerauksen 1. vaiheen saneerauksen urakoitsijaksi kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta suurimmat kokonaispisteet saaneen (92,41 pistettä) Maisemarakennus Viitanen Oy:n hintaan 1 440 000€.

2.  Tarkastaa pöytäkirja tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Selostus Kunnallistekniikkapalvelut on pyytänyt Sokeritehtaantien saneerauksen 1 vaiheen rakentamisesta urakkatarjoukset Cloudia tarjousplavelussa 12.1.2024. Kyseessä on EU-kynnysarvon alittava hankinta ja avoin hankintamenettely. Tarjousten jättöpäivä oli 9.2.2024 klo 12.00. Tarjouspyynnön mukaan urakoitsija valitaan kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten joukosta halvimman urakkatarjouksen, yksikköhintaluettelon ja konetuntien yksikköhintaluettelon perusteella. Urakkatarjouksen arvostus on 80 % maksimipistemäärästä, yksikköhintaluettelon arvostus on 10 % maksipistemäärästä ja konetuntien yksikköhintaluettelon arvostus on 10 % maksimipistemäärästä.

Rakennustyö käsittää Kirkkonummen Kantvikissa olevan Sokeritehtaantien saneerauksen ensimmäisen vaiheen sekä Kantvikin pohjoispään puistoraitit.

Investoinnille on varattu vuoden 2024 talousarviossa kaduille 2 000 000 €.

Urakan laskennallinen kustannusarvio (2022) on 1 984 200 € (sisältää Sokeritehtaantien 1 vaiheen kadut ja vesihuollon).

Määräaikaan mennessä saatiin neljätoista (14) tarjousta, joista kaikki olivat tarjouspyynnön mukaisia. Hyväksytyn tarjouksen jättivät GRK Suomi Oy, Iletekniikka Oy, Kms Palvelut Oy, Maisemarakennus Viitanen Oy, Marttilan Maarakennu Oy, Oy Göran Hagelberg Oy, Ralf Ajalin Oy, Recset Oy, RTA-Yhtiöt Oy, Somersora Oy, Terrawise Oy, Tieluiska Oy, Vision Infra Oy ja VM Suomalainen Oy.

Parhaimmat pisteet sai Maisemarakennus Viitanen Oy (vertailuhinta 3 337 500 €) yhteispisteillä 92,41/100. Vertailuhinta muodostuu urakkatarjouksesta, yksikköhintaluettelosta ja konetuntien yksikköhintaluettelosta.