Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen johtokunta

48/14.05.00.00/2024

Valmistelija Liikelaitoksen johtaja, Antti Levänen

Päätösehdotus Liikelaitoksen johtaja, Kirkkonummen Vesi Levänen Antti

Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen johtokunta merkitsee Lapinkylän vesiosuuskunnan kanssa käytävien vastaanottoneuvottelujen tilannekatsauksen tiedoksi.

Käsittely

Päätös Kirkkonummen Vesi-liikelaitoksen johtokunta merkitsi asian tiedoksi

Selostus Kirkkonummen Vesi käy Lapinkylän vesiosuuskunnan aloitteesta neuvotteluja vesiosuuskunnan toimintojen vastaanottamiseksi. Neuvotteluja on käyty vuodesta 2023 pääsääntöisesti perusasiakysymysten parissa. Liikkeenluovutuksen tavoiteajankohta on 1.1.2025.

Lapinkylän vesiosuuskunnan kanssa on sovittu, että he on toimittavat tilinpäätöksensä 2023 analysoitavaksi helmikuun aikana.

Kirkkonummen Vesi teettää konsultilla selvityksen siirtyvän tase-arvon määrityksestä, jotta liikkeenluovutuksen kustannusvaikutukset saadaan arvioitua mahdollisimman tarkasti talousarvioon 2025. Vuoden 2024 talousarviota laadittaessa on arvioitu, että Kirkkonummen Veden talouteen kohdistuisi -400 000 euron edestä satunnaisia eriä. Tämä johtuu luovutettavan verkosto-omaisuuden tase-arvon ja siirtyvien liittymismaksuvelkojen erotuksesta.

Neuvottelut on tarkoitus saada valmiiksi kevään 2024 aikana. Alustava aikataulu asian loppuun saattamiseksi:

-          Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen johtokunnan päätös liikkeenluovutuksesta ja kauppakirjasta käsitellään kokousessa 22.5.2024

-          Kirkkonummen kunnanhallituksen päätös liikkeenluovutuksesta ja kappakirjasta joko 3.6.2024 tai 10.6.2024.