Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta

Valmistelija Hallintopäällikkö Tiina Koivisto

Suunnittelija Heidi Kurkinen

Päätösehdotus Sivistysjohtaja Ikonen Eeva-Kaisa

Sivistys- ja vapaa-aika lautakunta päättää

perustaa uuden koulukeskuksen nimeämistä varten työryhmän, joka
järjestää nimestä ideakilpailun sekä päättää, mitkä kolme parasta nimiehdotusta annetaan lautakunnalle nimikilpailun voittajaksi. Työryhmällä on oikeus muokata kilpailun nimiehdotuksia.

Työryhmään pyydetään yksi jäsen sivistys- ja vapaa-aikalautakunnasta, suomenkielisestä kasvatus- ja koulutuslautakunnasta ja ruotsinkielisestä kasvatus- ja koulutuslautakunnasta, jäsen on kunkin lautakunnan puheenjohtaja ja varajäsenenä on puheenjohtajien varahenkilö.  Lisäksi ryhmään kutsutaan yksi jäsen kustakin koulusta, yksi jäsen nuorisovaltuustosta, yksi jäsen kunkin koulun oppilaskunnasta sekä jäsen sivistyspalveluiden hallinnosta ja kehittämisestä.

Käsittely Hallintopäällikkö Tiina Koivisto oli asiantuntijana läsnä kokouksessa tämän asian käsittelyn aikana.

Varajäsen Merja Tarkiainen saapui kokoukseen tämän asian käsittelyn aikana klo 17:54.

Puheenjohtaja Kari Virtanen teki päätösehdotuksen kohtaan 2 teknisen korjauksen: Työryhmään pyydetään yksi jäsen sivistys- ja vapaa-aikalautakunnasta, suomenkielisestä kasvatus- ja koulutuslautakunnasta ja ruotsinkielisestä kasvatus- ja koulutuslautakunnasta, jäsen on kunkin lautakunnan puheenjohtaja ja varajäsenenä on lautakunnan varapuheenjohtaja. Lisäksi ryhmään kutsutaan yksi jäsen kustakin koulusta, yksi jäsen nuorisovaltuustosta, yksi jäsen kunkin koulun oppilaskunnasta sekä jäsen sivistyspalveluiden hallinnosta ja kehittämisestä.

Päätös Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta päätti

perustaa uuden koulukeskuksen nimeämistä varten työryhmän, joka

Tiedoksi -

Selostus Uusi Gesterbyn koulukeskus (GWP) valmistuu käyttöönotettavaksi yleisaikataulun mukaan vuoden 2026 alkupuolella.

Tarveselvityksen ja hankesuunnitelman mukaisesti koulukeskukseen sijoitetaan Gesterbyn koulun 1.-6. luokat, kielikylvyn 1.-9. luokat ja kielikylvyn esikoulu, Winellska skolanin 1.-9. luokat ja Winellska förskolan sekä Papinmäen koulu.

Kunnanvaltuusto hyväksyi hankesuunnitelman 28.6.2021. Palveluntuottajana toimii YIT Suomi Oy. Hanke toteutetaan elinkaarimallilla.

Hankkeen toteutus on aikataulussaan. Syksyllä 2023 toteutetaan runkotyöt ja vuodenvaihteen jälkeen alkavat julkisivutyöt sekä irtokalustesuunnittelu. Myös opastesuunnittelu käynnistetään alkuvuodesta 2024 yhdessä käyttäjien kanssa. Opastesuunnitteluun liittyen koulukeskuksen nimi tulee olla päätettynä syyskuun 2024 loppuun mennessä. Koulukeskuksen nimi tulee irtokirjaimin julkisivuun pääsisäänkäynnin yhteyteen. Rakennuksen eri toimijoiden nimet tulevat opasteisiin (kolmen koulun erilliset nimet). Toimijoiden nimien sijainnista päätetään tarkemmin opastesuunnittelun yhteydessä.