Vammaisneuvosto

65/00.00.01/2023

Valmistelija Tiedostussihteeri Emilia Tiainen

Päätösehdotus

Vammaisneuvosto päättää järjestötapaamisen organisoinnista ja vastuunjaosta.

Käsittely Vammaisneuvosto keskusteli käytännön järjestelyistä. Varmistettava, että Fyyrissä on toimiva induktiosilmukka. Lisäksi sovittiin, että selvitetään etäosallistumismahdollisuus.

Päätös Vammaisneuvosto keskusteli järjestöpäivän organisoinnista ja aikataulusta ja päätti merkitä keskustelun tiedoksi.

Selostus Kirkkonummen vammaisneuvosto järjestää Kirkkonummen vammaisjärjestöjen ja potilasyhdistysten vuosittaisen yhteistapaamisen.

Kokous järjestetään avoimena yleisötilaisuutena Kirkkonummen kirjaston Fyyrin Mörne-salissa tiistaina 22.8.2023 kello 18.00-20.00

Kokouksen vieraiksi on kutsuttu asiantuntijoina Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen aluevaltuuston puheenjohtajana Merja Mäkisalo-Ropponen (Teams-yhteydellä), Kirkkonummen kunnan ja Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen valtuuston jäsen Markus Myllyniemi sekä Kirkkonummen kunnan HYTE-suunnittelija Johanna Pikkarainen.

Ohjelma 22.8.2023 kello 18.00-20.00.

Alustava ohjelma, muutokset mahdollisia:

Avaus ja vieraiden esittely

Vammaisneuvoston puheenjohtaja

Hyvinvointialueet ovat käynnistyneet, mitkä ovat vammaispalveluiden mahdollisuudet ja uhat?

Merja Mäkisalo-Ropponen

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen palvelustrategiaprosessin nykytilanne, Markus Myllyniemi

Kunnan HYTE-työn tilannekatsaus

Johanna Pikkarainen

Keskustelun aiheina, sana on vapaa: Vammaisneuvosto kanavana vaikuttamistyössä ja vammaisvaikutusten arvioinnissa Vammaisjärjestöjen ja potilasyhdistysten kanssa tehtävä paikallinen yhteistyö.