Yhdyskuntatekniikan lautakunta

Ilmoitusasioita tiedoksi

Yhdyskuntatekniikan lautakunta 15.06.2023 § 80

Valmistelija  hallintosihteeri Suvi Wikström, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

• Muuttunut yhteinen käytäntö kokouskutsujen osalta: elokuusta 2023 kokouskutsut toimitetaan lautakunnan jäsenille kalenterimerkintänä kyseiseen kokoukseen.
  • Turun Tunnin Juna Oy sekä hankkeen suunnittelukonsultti on esittänyt pyynnön Kirkkonummen kunnalle antaa pikaisesti kantansa ratasuunnittelun yhteydessä kunnan lausunnon pohjalta laadittuihin Peräläjärventien katulinjaus vaihtoehtoihin. Pyyntö on esitetty kunnan edustajille 12.6.2023. Lautakunnalle on esitelty linjausvaihtoehdot VE1 ja VE2 sekä vaihtoehtojen vaikutukset. Linjausvaihtoehdoista kannatettavampi on vaihtoehto VE2, jossa katuyhteys kulkee ratalinjauksen ja Perälänjärven välissä. Vaihtoehdon VE2 kustannukset ovat pienemmät ja lisäksi hyötyjen ja haittojen näkökulmasta VE2 on parempi vaihtoehto. Kunta esittää kantanaan Turun Tunnin Juna Oy:lle, että vaihtoehdon VE2 mukaisen linjauksen suunnittelua vietäisiin eteenpäin.
  • Suomen Pakkauskierrätys Rinki Oy etsii keräyspisteelleen uutta paikkaa Veikkolasta. Nykyinen paikka Puronsuuntien alkupäässä on ahdas ja valvonnan kannalta haasteellinen. Se lisää läheisen puron roskaantumista ja aiheuttaa haittaa viereisille taloyhtiöille. Uudeksi paikaksi ehdotetaan Kisapolun varrella sijaitsevan Impivaaranpuiston pysäköintialuetta. Asemakaavan mukaisen pysäköintialueen rakentaminen sisältyy kunnan investointiohjelmaan ja sen suunnittelu on käynnistetty. Uusi kierrätyspiste on mahdollista rakentaa pysäköintialueen jatkeeksi. Uusi paikka mahdollistaisi mm. nykyisten keräilyastioiden korvaamisen puristimilla, jolloin raskaan tyhjennyskaluston keskimääräiset tyhjennyskäyntimäärät vähenisivät nykyisestä päivittäisestä käynnistä yhteen kertaan viikossa.  Käyttäjien kannalta myös sijainti liityntäpysäköintialueen ja Vuorenmäen koulun ja päiväkodin läheisyydessä on hyvä. Rinki Oy vastaa rakentamiskustannuksista.

Päätösehdotus  Yhdyskuntatekniikan lautakunta merkitsee ilmoitusasiat tiedokseen.

Päätös Yhdyskuntatekniikan lautakunta päätti merkitä ilmoitusasiat tiedokseen