Henkilöstöjaosto

Valmistelija Vt. henkilöstöjohtaja Teija Parkkonen

Päätösehdotus Henkilöstöjohtaja Parkkonen Teija

Henkilöstöjaosto päättää, että

vinkkipalkkion suuruus on 300 €.

vinkkipalkkiotoimintamalli on käytössä määräajan. Vinkkipalkkiomallia sovelletaan päätöksen voimaantulon jälkeen käynnistyviin rekrytointeihin ja se on voimassa 31.12.2024 asti.

Käsittely Vt. henkilöstöjohtaja Teija Parkkonen esitteli asiaa kokouksessa.

Puheenjohtaja julisti keskustelun päättyneeksi ja totesi, että jäsen Anita Forssén ehdotti seuraavaa lisäystä päätösehdotukseen:

Vinkkipalkkio maksetaan kuuden kuukauden tai sen pidemmistä määräaikaisuuksista ja vakituisista rekrytoinneista.

Lisäystä kannattivat Ville Salminen, Jyki Grönlund, Anna-Mari Toikka ja Tarja Siivonen.

Puheenjohtajan tiedustellessa, lisäys hyväksyttiin yksimielisesti.

Päätös Henkilöstöjaosto päätti, että

vinkkipalkkion suuruus on 300 €.

vinkkipalkkio maksetaan kuuden kuukauden tai sen pidemmistä määräaikaisuuksista ja vakituisista rekrytoinneista.

Tiedoksi Palvelualueen johtajat, koko henkilöstö HR-työpöytä, pääluottamusmiehet, HR-tiimi, palkkatiimi

Selostus Rekrytointivaikeudet ovat yleisiä useissa eri ammattiryhmissä ja ammattitaitoisen henkilökunnan palkkaaminen on vaikeutunut merkittävästi. Lisäksi työhakemusten määrä on pieni. Oman henkilöstön verkostoja tulee hyödyntää nykyistä paremmin tilanteen helpottamiseksi.

Toimintamallin kuvaus

Kunnan työntekijä vinkkaa sähköpostitse rekrytoivalle esihenkilölle henkilöstä, joka aikoo hakea avoinna olevaa tehtävää. Vinkkaaminen edellyttää tehtävää hakevan henkilön suostumusta ennen tiedon toimittamista esihenkilölle. Vinkkauksen tulee ajallisesti tapahtua ennen kuin henkilön työhakemus on Kuntarekryssä.

Palkkio maksetaan rekrytointiin johtavasta vinkistä ja se maksetaan tehtävään/virkaan valitun henkilön koeajan päättymisen jälkeen. Mikäli useampi kuin yksi työntekijä vinkkaa samasta hakijasta, ja hakija tulee valituksi kyseiseen tehtävään sekä vinkkipalkkion maksamisen kriteerit täyttyvät, vinkkipalkkio maksetaan ensimmäisenä vinkanneelle työntekijälle.

Henkilöstöjaosto 16.03.2022 § 20

Valmistelija Henkilöstöjohtaja Kristina Stenius, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Rekrytointivaikeudet useissa ammattiryhmissä ovat lisääntyneet viime aikoina. Ammattitaitoisen henkilökunnan palkkaaminen on vaikeutunut merkittävästi. Saapuvien hakemusten määrä on pieni. Oman henkilökunnan tuki ja heidän verkostojensa parempi hyödyntäminen, tulee ottaa paremmin käyttöön.

Uuden toimintamallin kuvaus:

Kunnan työntekijä vinkkaa sähköpostitse rekrytoivalle esihenkilölle avoinna olevaa tehtävää hakevasta henkilöstä. Vinkkaaminen edellyttää henkilön suostumusta, ennen tiedon toimittamista esihenkilölle. Vinkkauksen tulee ajallisesti tapahtua ennen kuin henkilön työhakemus on kuntarekryssä.

Palkkio maksetaan rekrytointiin johtavasta vinkistä. Palkkio maksetaan tehtävään/virkaan valitun henkilön koeajan päättymisen jälkeen. Mikäli useampi kuin yksi henkilö vinkkaa samasta hakijasta ja hakija tulee valituksi kyseiseen tehtävään sekä vinkkipalkkion maksamisen kriteerit täyttyvät, maksetaan vinkkipalkkio ajallisesti aiemmin vinkanneelle henkilölle.

Vinkkipalkkion suuruus on 300 €.

Vinkkipalkkiotoimintamalli on käytössä määräajan. Vinkkipalkkiomallia sovelletaan päätöksen voimaantulosta alkaen, yllä mainitut kriteerit täyttävissä, käynnistyvissä olevissa rekrytoinneissa, päättyen 30.6.2022 mennessä alkaneisiin palvelussuhteisiin ja sen jälkeen alkaneista palvelussuhteista vinkkipalkkiota ei makseta.

Esittelijä vt. Hallintojohtaja Sorvari Hannu

Päätösehdotus Henkilöstöjaosto päättää

että, vinkkipalkkio otetaan käyttöön Kirkkonummen kunnan työntekijöille ja että, vinkkipalkkio maksetaan rekrytointiin johtavasta vinkistä, joka johtaa toistaiseksi voimassa olevaan palvelussuhteeseen tai yli kuuden kuukauden määräaikaisuuteen.

että, vinkkipalkkion (kertapalkkio) suuruus on 300 € . Palkkio maksetaan tehtävään/virkaan valitun henkilön koeajan päättymisen jälkeen.

että, vinkkipalkkiomallia sovelletaan päätöksen voimaantulosta alkaen käynnistyvissä olevissa rekrytoinneissa, päättyen 30.6.2022 mennessä alkaneisiin palvelussuhteisiin ja sen jälkeen alkaneista palvelussuhteista vinkkipalkkiota ei makseta.

Käsittely Vt. hallintojohtaja esitteli asian. Henkilöstöjaosto keskusteli asiasta ja päätyi hyväksymään päätösehdotuksen yksimielisesti.

Päätös Henkilöstöjaosto päätti päätösehdotuksen mukaisesti.