Toimitilapalvelujen lautakunta

Päätösehdotus Yhdyskuntatekniikan johtaja Kauppinen Anna-Kaisa

Toimitilapalvelujen lautakunta päättää:

1.
valita selostusosassa tarkoitetun tarjouspyynnön kohteena olevien kunnan ateriakuljetusten suorittamisesta seuraavat palveluntuottajat:
Osa-alue 1) Keskustan ateriakuljetusten palveluntuottajaksi Ilikrina Oy:n
Osa-alue 2) Masala-Sundsberg ateriakuljetusten palveluntuottajaksi Ilikrina Oy:n
Osa-alue 3) Veikkolan ateriakuljetusten palveluntuottajaksi First Profit Oy:n.

Palveluntuottajiksi valittujen tulee esittää tarjouspyynnössä vaaditut tarjoajan soveltuvuutta koskevat selvitykset ennen hankintasopimuksen allekirjoittamista.

Sopimus ei synny hankintapäätöksen tiedoksiannolla, vaan edellyttää erillistä kirjallista sopimusta. Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosaiset ovat saaneet tiedoksi hankintapäätöksen perusteluineen ja valitusosoituksen ja oikaisuohjeen. Kirkkonummen kunta ottaa valittuihin palveluntuottajiin yhteyttä sopimuksen viimeistelemiseksi.

Hankintapäätöksen perustelut ilmenevät tämän päätöksen liitteenä 1 olevasta perustelumuistiosta ja liitteenä 2 olevasta vertailutaulukosta.

Käsittely
Esittelijän kokousasian käsittelyn alussa antama muutettu päätösehdotus:

Toimitilapalvelujen lautakunta päättää:

1.

Hylätä First Profit Oy:n osa-aluetta 3 koskevan tarjouksen liitteellä " "Perustelut tarjouksen hylkäämiselle/ First Profit Oy osa-alue 3" mainituin perusteluin,

Osa-alue 1) Keskustan ateriakuljetusten palveluntuottajaksi Ilikrina Oy:n

Osa-alue 3) Veikkolan ateriakuljetusten palveluntuottajaksi Posti Oy:n.

3.

tarkastaa pöytäkirjan tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Hankinta-asiantuntija Taina Väre ja palvelupäällikkö Johanna Tuppurinen poistuivat tämän kokousasian käsittelyn jälkeen klo 17.45.

Päätös Toimitilapalvelujen lautakunta päätti muutetun päätösehdotuksen mukaisesti:

Osa-alue 1) Keskustan ateriakuljetusten palveluntuottajaksi Ilikrina Oy:n
Osa-alue 3) Veikkolan ateriakuljetusten palveluntuottajaksi Posti Oy:n.

3.
tarkastaa pöytäkirjan tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Tiedoksi  tarjoajat, puhtaus- ja ruokapalvelut

Selostus Hankinnan kohde

Hankinta koskee Kirkkonummen kunnan käyttöön hankittavia, ateriakuljetusta koskevia palveluita hankintailmoitukseen liitetyn tarjouspyynnön ja siihen kuuluvien liitteiden mukaisin vaatimuksin ja eritelmin. Tarjouspyynnön kohteena olevat palvelut

jaetaan tarjouksen tekemistä ja edelleen hankintasopimuksen tekemistä varten tarjouspyynnön kohdassa "II.1.6) Osia koskevat tiedot" määrättyihin osiin.

Hankintailmoitukset ja tarjouspyyntö

Hankintailmoitukset: Hilma-palvelu 5.3.2023 (2023-122004) ja Ted-tietokanta 8.3.2023 (2023/S 048-140181).

Tarjouspyyntö (3.4.2023): 444499 / Kirkkonummen kunnan ateriakuljetusten hankinta (Kirdno YT 511/2022, 444499)

Tarjouskilpailun perustiedot ja tarjousten vertailu
Tarjouskilpailun perustiedot ja tarjousten vertailu on esitetty päätöksen liitteellä 1 Perustelumuistio ja liitteellä 2 Vertailutaulukko.

Päätöksen julkisuus
Hankinta-asiakirjojen julkisuus: hankinnassa sovelletaan lakia viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999). Päätös perusteluineen tulee julkiseksi, kun päätös on allekirjoitettu. Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia ja liikesalaisuuksiin verrattavissa olevia hinnan muodostumisen perusteita ja osahinnoittelua) tulevat julkisiksi asianosaisille, kun hankintapäätös on asiassa tehty. Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia ja näihin verrattavissa olevia hinnan muodostumisen perusteita ja osahinnoittelua) tulevat julkisiksi muille kuin asianosaisille kun hankintasopimus puheena olevassa hankinnassa on tehty. Hankinta-asiakirjoja (kuten saapuneita tarjouksia) säilytetään Kirkkonummen kunnan asiakirjahallinnossa. Hankinta-asiakirjoja voi tiedustella osoitteesta hankinta@kirkkonummi.fi. Hankintaprosessin aikana viranomaisella on harkintavalta (harkinnanvaraisesti julkiset asiakirjat) sen suhteen, mitä tietoja ja kenelle se voi antaa hankintaprosessin eri vaiheissa hankintapäätöksen teon ja sopimuksen allekirjoittamisen välisenä aikana.

Toimivalta
Kunnanvaltuuston päätös 16.12.2019 § 127 (lautakunnan toimivalta hankinnoissa, joiden ennakoitu arvo ylittää 300.000 euroa)

Päätöksen julkaiseminen

Tämä päätös julkaistaan kunnan yleisessä tietoverkossa, kun se on allekirjoitettu.

Päätöksen liitteet
- Liite 1 Perustelumuistio
- Liite 2 Vertailutaulukko

Saapuneet tarjoukset esitellään lautakunnalle kokouksessa.