Kirkkonummen Vesi-liikelaitoksen johtokunta

Päätösehdotus Liikelaitoksen johtaja, Kirkkonummen Vesi Levänen Antti

Kirkkonummen Vesi liikelaitoksen johtokunta päättää

1.
liikelaitoksen johtokunta päättää ottaa asian käsiteltäväkseen erikseen jaetulta lisälistalta

2.

3.
todeta, että hankinta on kuntaa sitova ja sopimus voidaan allekirjoittaa vasta, kun päätös on lainvoimainen.

4.
tarkastaa pöytäkirjan tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Käsittely Puheenjohta Urho Blom esitti seuraavan muutosehdotuksen: Pykälän 3. osalta: hankinta on kuntaa sitova ja sopimus voidaan allekirjoittaa odottamatta päätöksen lainvoimaisuutta.

Jukka Ylikoski kannatti Urho Blomin muutosehdotusta.

Puheenjohtaja tiedusteli, voidaanko muutosesitys hyväksyä yksimielisesti. Muutosesitys hyväksyttiin yksimielisesti.

Päätös Kirkkonummen Vesi-liikelaitoksen johtokunta päätti:
1.  ottaa asian käsiteltäväkseen erikseen jaetulta lisälistalta
2. hyväksyä GWP johtosiirrot urakoitsijaksi Kivi Group Oy:n, urakan kokonaishinta on 338.750,00 € (alv 0%).
3. hankinta on kuntaa sitova ja sopimus voidaan allekirjoittaa odottamatta päätöksen lainvoimaisuutta.
4. tarkastaa pöytäkirjan tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Tiedoksi Tarjoajat

Selostus Kirkkonummen kunta rakennuttaa elinkaarikurakkana Gesterbyn koulukeskuksen uudisrakennusta. Kirkkonummen Veden kahden asiakkaan vesihuolto on rakennettu aikanaan käyttämään nykyisten koulurakennusten kanssa samaan vesihuoltoa. Käynnissä olevan elinkaariurakan myötä näiden kiinteistöjen vesihuolto tulee eriyttää koulukiinteistön vesihuoltoverkostosta. Tarjoajat ovat ilmoittaneet GWP:n elinkaariurakan tarjousvaiheessa, että he eivät ota kyseistä vesihuoltoa vastuulleen.

Kirkkonummen Vesi pyysi tarjousta vesihuollon toteutuksesta YIT:ltä, joka toimii urakoitsijana GWP:n elinkaariurakassa. Tarjouksen hintataso nousi sen verran korkeaksi, että Kirkkonummen Vesi joutui hylkäämään tarjouksen.

Koska Kirkkonummen Vesi joutui hylkäämään YIT:n tarjouksen, kiireisen aikataulun vuoksi urakkaa ei ehditty kilpailuttaa Cloudia hankintajärjestelmän kautta. Kirkkonummen Veden asiakaskiinteistöjen, joiden vesihuolto on rakennettu koulukiinteistön läpi,  vesihuolto ei toimi enää em. kiinteistöissä maaliskuun jälkeen, sillä koulualueelta puretaan nykyistä vesihuoltoa uudiskohteiden tieltä.

Kirkkonummen Vesi pyysi tarjouksen suorahankintana Kivi Group Oy:lta, sillä Kivi Groupin sisaryritys VJ-Maa-aines on toiminut pitkään Kirkkonummen kunnan ja Veden koneurakoitsijana.

Hankinnassa sovelletaan lakia viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999). Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia) tulevat julkisiksi muille kuin asianosaisille kun hankintasopimus on tehty.

Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Hankinnan kokonaisarvo on 338.750 €.