Henkilöstöjaosto

Työhyvinvointikyselyn tulokset 2022

Henkilöstöjaosto 07.12.2022 § 61

661/01.04.00/2022

Valmistelija Henkilöstöjohtaja Kristina Stenius, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Sonja Kotakallio, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Kirkkonummen kunnassa toteutettiin työhyvinvointikysely lokakuussa 2022. Kysely toteutettiin neljättä kertaa KEVA:n tarjoamalla kyselytyökalulla.

Vastausprosentti oli noin 61,9. Edellisvuonna vastausprosentti oli 62,5.

Työhyvinvointikyselyssä oli yhteensä 32 väittämää, joista 24 oli numeerisesti arvioitavaa väittämää viisiportaisella asteikolla. Näissä numeerisesti arvioitavissa väittämissä keskiarvo oli kaikissa paitsi yhdessä sama tai parempi kuin vuonna 2021.

Kuntatasoiset kehittämiskohteet johdetaan kysymysten "Johtaminen organisaatiossa perustuu avoimuuteen" ja "Minulla on tarpeeksi aikaa saada työni tehdyksi" vastauksista.

Esihenkilöille on annettu ohjeet, miten työhyvinvointikyselyn tuloksia tulee työyksiköissä käsitellä. Yksiköiden havainnot lähetetään oman palveluryhmän johtajalle tammikuun loppuun mennessä. Palveluryhmän johtaja esittelee kehittämiskohteet palvelualueen yhteistoimintaryhmässä helmikuussa.

Esittelijä Henkilöstöjohtaja Stenius Kristina

Päätösehdotus Henkilöstöjaosto päättää merkitä asian tiedokseen.

Käsittely

Työsuojelupäällikkö Sonja Kotakallio ja työsuojeluvaltuutettu Hanna Holopainen esittelivät asiaa kokouksessa. Työsuojeluvaltuutettu Hanna Holopainen poistui kokouksesta tämän pykälän jälkeen klo 17.35.

Varapuheenjohtaja Maija Jäntti saapui kokoukseen tämän pykälän aikana klo 17.08.

Päätös Henkilöstöjaosto päätti yksimielisesti ehdotuksen mukaisesti.

Tiedoksi Palvelualueen johtajat, pääluottamusmiehet, HR-työpöytä/koko henkilöstö