Vanhusneuvosto

Vanhusneuvoston jäsenten osallistumisraportit

Vanhusneuvosto 24.10.2022 § 66

407/05.23.00/2019

Valmistelija Vanhuspalveluiden koordinaattori Sari Suurjoki-Niemi, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Esittelijä

Päätösehdotus Merkitään mahdolliset raportit tiedoksi

Käsittely

1. Jäsen Orava osallistui 1.9.2022 keskustelutilaisuuteen Vanhusneuvola- Nyt!

1. Jäsen Orava osallistui 4.10.2022 vammaiseneuvoston kokoukseen, jossa esityslistalla olivat mm. lausunnot, jotka vanhusneuvosto käsitteli jo edellisessä kokouksessa. Kokouksessa käsittelyssä myös Lukkarinmäen/Finnsbackan talvikunnossapito. Mäki on liukas, jäinen ja muhkurainen, ei aurata talvisin ja autoja pysäköity väärin, niin että ei aura-autot mahdu auraamaan.

Yleistä keskustelua keskustan talvikunnossapidosta, sopimuksen valvonnasta ja työn laadun arvioinnista.

Vammaisneuvoston edustaja Paimela kertoi, että vammaisneuvostossa muodostettu työryhmä, jossa viedään talvikunnossapitoasiaa eteenpäin mm. kunnan liikennetyöryhmään.

1. Jäsen Orava osallistui 5.10.2022 sivistys- ja vapaa-aika lautakunnan kokoukseen. Esityslistalla mm. kohdeavustukset, osavuosikatsaus- ja sivistysjohtajan ajankohtaiset asiat.

1. Jäsen Rönkkö osallistui 20.10.2022 perusturvalautakunnan kokoukseen. Kokouksessa käyty läpi muuttoaikataulu liittyen hyvinvointikeskukseen ja että uuden hyvinvointikeskuksen ruokailun kilpailutus vasta aloitetaan.

1. Puheenjohtaja Sjöblom osallistui 6.9.2022 Korpilammella hyvinvointialueen strategia- seminaariin.

1. Puheenjohtaja Sjöblom on osallistunut 27.9.2022 hyvinvointialueen taloutta koskevaan seminaariin.

1. Puheenjohtaja Sjöblom kertoi, että kaikki vaikuttamistoimielmiet aloittavat toimintansa 2.11.2022. Tilapäinen työryhmä nimetään 2.11.22 asti. LUVN on jaettu kolmeen (3) ryhmään.

Ryhmä 1: Espoo (5henk),

Ryhmä 2: (7 henk.) Kirkkonummi 3, Hanko 1, Inkoo 1, Raasepori 2.

Ryhmä 3: (8 henk.) Lohja 3, Vihti 2, Karkkila 1, Kauniainen 1, Siuntio 1.

Päätös Merkitään jäsenten osallistumisraportit tiedoksi.