Rakennus- ja ympäristölautakunta

Rakennuslupa 22-491-A / Sarvvik

Rakennus- ja ympäristölautakunta 22.11.2022 § 162

1239/10.03.00.02/2022

Valmistelija Johtava rakennustarkastaja Daniel Grönroos etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Asia

Rakennuslupa

Rakennuspaikka

Sundsberg, Heinäkedontie 1, 02390 Sarvvik

Kaavatilanne

AK Asuinkerrostalojen korttelialue

Kaavatilanne

3362, Sarvvikinportti

Hakija

Asunto Oy Kirkkonummen Panoraama

Asunto Oy Kirkkonummen Horisontti

c/o T2H Rakennus Oy

Toimenpide

Rakennuslupaa haetaan 8. kerroksiselle asuinkerrostalolle, polkupyöräkatokselle ja niihin liittyville pihajärjestelyille.

Lisäselvitys

Rakennusoikeus on 2500k-m² ja lisäksi 300 k-m² palvelevien aputilojen, kuten teknisten tilojen, väestönsuojan ja varastojen rakennusoikeutta.

Tontin pinta-ala 2068m².

Rakennetaan kerrosalaa yhteensä 3364 m². Rakennusoikeuteen laskettava pääkäyttötarkoituksen mukainen kerrosala 2771 m², josta asuintilojen kerrosala on 2498 m² ja yhteistilojen kerrosala 273 m². Rakennuksen kokonaisala on 3485 m².

Asuntoja on yhteensä 59 kpl. Asunto Oy Kirkkonummen Panoraama 33 kpl ja Asunto Oy Kirkkonummen Neitokurki 26 kpl. Yhden asuinhuoneen asuntojen huoneistoala on yhteenlasketusta huoneistoalasta 8 % ja yhden asuinhuoneen asuntojen keskipinta-ala on  27.1 m² ( pinta-alassa huomioitu parvien pinta-alat). Neljän asuinhuoneen asuntojen huoneistoala on yhteenlasketusta huoneistoalasta 15.6 %.

Poikkeus  Asemakaavallinen käyttötarkoitus on asuinkerrostalojen korttelialue, suurin sallittu kerrosluku on VI (kuusi). Tästä on haettu poikkeamislupaa. Poikkeamislupa on saatu ja se on lainvoimainen

Esittelijä Johtava rakennustarkastaja Grönroos Daniel

Päätösehdotus Esittelijä ehdottaa, että lupa myönnetään.

Päätös Rakennus- ja ympäristölautakunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.