Rakennus- ja ympäristölautakunta

Rakennuslupa 22-0459-A / Sundsberg

Rakennus- ja ympäristölautakunta 25.10.2022 § 148

1120/10.03.00.02/2022

Valmistelija Johtava rakennustarkastaja Daniel Grönroos, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Asia

Rakennuslupa

Pinta-ala

14337 m²

Kaavatilanne

2962 / Kartanonranta Sundet 3

Hakija

Synkroni Oy

Toimenpide

Rakennetaan kaksi (2) kytkettyjen pientalojen ryhmää (rivitaloa).

Lisäselvitys

Ketjutalo 3 asuntoja 10 kpl, ketjutalo 4 asuntoja 10 kpl. Asuntoja yhteensä 20 kpl. Hankkeeseen haetaan aloittamisoikeutta.

Kerrosala

2416 m²

Kokonaisala

2416 m²

Tilavuus

10198 m³

Poikkeus

Poikkeamiset asemakaavasta:

1. Vähäisiä rakennusalan rajan ylityksiä:

-Ketjutalo 4, As 3T autokatos sijaitsee 1,04 m istutusalueella.

-Ketjutalo 3, As 3J autokatos sijaitsee 0,51 m istutusalueella.

2. Maanpintaa muokataan S-1 suojelualueella Rakennus 3:n (asunnot 3 A-C) kohdalla.

Perustelut:

1. Ylitys on vähäinen ja kompensoidaan istutuksilla.  Autokatos on avonainen ja viheraluetta jää asuinrakennuksen vierelle istutusaluetta laajemmalle alueelle.

2. Tontilla on korkeueroja, etenkin suojelualueen luona. Maanpinta pengerretään jyrkästi ja maisemoidaan luonnontilaiseksi. Pengerrettävä alue on vähäinen.

Esittelijä Johtava rakennustarkastaja Grönroos Daniel

Päätösehdotus Ehdotetaan osittain myönnettäväksi päätösotteessa olevilla lupa-ehdoilla.

Käsittely Esittelijä esitti muutoksen päätösehdotukseen. Ehdotuksesta poistetaan sana "osittain":

"Ehdotetaan myönnettäväksi päätösotteessa olevilla lupaehdoilla. Aloittamisoikeus käsitellään vasta sen jälkeen kuin aloittamisen muut edellytykset on täytetty".

Päätös Rakennus- ja ympäristölautakunta päätti muutetun pohjaehdotuksen mukaisesti myöntää luvan päätösotteessa olevilla lupaehdoilla. Aloittamisoikeus käsitellään vasta sen jälkeen kuin aloittamisen muut edellytykset on täytetty.