Vanhusneuvosto

Vanhusneuvoston jäsenten osallistumisraportit

Vanhusneuvosto 02.05.2022 § 28

407/05.23.00/2019

Valmistelija Vanhuspalveluiden koordinaattori Sari Suurjoki-Niemi, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Vanhusneuvoston jäsenet ovat osallistuneet eri kokouksiin ja käydään läpi raportit.

1. Kansalaisaloite "vanhuksille omat neuvolat" 6.4.2022 / Tuomo Tiitinen
  2. Vammaisneuvoston kokous 26.4.2022 / Irja Orava
  3. Perusturvalautakunnan kokous 21.4.2022 / Sonja Rönkkö
  4. muut mahdolliset raportit

Esittelijä

Päätösehdotus Merkitään raportit tiedoksi

Käsittely 1. Vanhuksille omat neuvolat tilaisuuteen osallistui jäsen Pekka Jäppinen. Jäppinen kertoi tilaisuudesta, että asiaa on päätetty viedä eteenpäin ja tänä keväänä tehdään kansalaisaloite, johon kerätään nimiä ja sen jälkeen viedään eteenpäin eduskunnan käsittelyyn. Asiasta myös jätetty lakialoite.

Jäsen Orava kertoi 19.4.2022 pidetystä tilaisuudesta, joka koski myös seniorineuvoloita ja tallenne on katsottavissa tapahtuman Facebook-sivuilta.

2. Jäsen Orava osallistui 26.4.2022 pidettyyn vammaisneuvoston kokoukseen. Orava teki muutaman noston kokouksen asialistalta: Kirkkonummelaisille ikäihmisille tarjottavien ateriapalveluiden järjestäminen 1.1.2022 alkaen, kuljetuspalveluista ja kirjasto Fyyrin invapaikoista.

3. Jäsen Rönkkö osallistui 21.4.2022 pidettyyn perusturvalautakunnan kokoukseen. Asialistalla oli monta asiaa mm. talouden toteuma, sosiaali- ja terveysalan järjestöjen avustukset, testamenttivarat, Attendo Oy irtisanominen tehostetusta palveluasumisesta ja lisämääräraha esitys oppisopimuskoulutukseen.

Tämän pykälän kohdalla vammaisneuvoston edustajan yhteys kokoukseen katkesi pariksi minuutiksi, teknisen vian vuoksi.

Päätös 1. Merkitään osallistumisraportit tiedoksi.

2. Vammaisneuvoston kokoukseen 2.6.2022 osallistuu Irja Orava.

3. Puheenjohtaja Sjöblom ja jäsen Orava muodostavat työryhmän ja tekevät lausunnon koskien kuljetuspalvelua, jossa toteavat että kuljetuspalvelut toimivat tällä hetkellä Kirkkonummella hyvin ja ei nähdä kiireelliseksi asiaksi lähteä kilpailuttamaan hyvinvointialueella. Sihteeri Suurjoki-Niemi toimittaa lausunnon Kirkkonummen edustajille (Marjut Frantsi-Lankia ja Markus Myllyniemi) hyvinvointialueen hallitukseen.

Tiedoksi Kuljetuspalvelut, erillinen lausunto / Frantsi-Lankia ja Myllyniemi