Kirkkonummen Vesi-liikelaitoksen johtokunta

Sokerimestarintien urakoitsijan valinta

Kirkkonummen Vesi-liikelaitoksen johtokunta 22.06.2022 § 24

1236/10.03.01.00/2021

Valmistelija rakennuttajapäällikkö Atte Heiskanen, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi

Kirkkonummen Vesi on pyytänyt urakkatarjoukset urakan "Sokerimestarintien vh" rakentamisesta. Urakkaan kuuluu noin 400 metriä DN 200 paineviemäriä sekä n. 450 metriä DN250 viettoviemäriä tarkastuskaivoineen.

Kirkkonummen Vesi on julkaissut tarjouspyynnön 31.5.2022 Cloudia-hankintajärjestelmässä. Urakoitsijat ovat voineet esittää lisätietokysymyksiä 6.6.2022 klo 12:00 saakka. Tarjouspyyntöä koskevia kysymyksiä ei saapunut määräaikaan mennessä. Määräaika tarjousten jättämisen on ollut 15.6.2022 klo 12:00 mennessä.

Kyseessä on rakennusurakka, jonka arvo alittaa erityisalojen hankintalain (1398/2016) kynnysarvon. Hankintamenettely on vastannut hankintalain avointa menettelyä. Vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytty.

Sokeritehtaantie + JVP (saneeraus) -hankkeen toteutukselle on varattu vuodelle 2022 500.000 €. Tähän varaukseen on sisältynyt nyt käsiteltävä Sokerimestarintien vesihuoltolinjan rakentaminen.

Määräaikaan mennessä on saapunut yksi (1) tarjous, joka täyttää tarjouspyynnön ehdot. Kaikkein tarjousten on todettu vastaavan tarjouspyynnön ehtoja, tarjouksia ei ole hylätty.

Urakoitsijan valinnan perusteena oli kokonaishinnaltaan edullisin tarjous.

Oy Göran Hagelberg Ab tarjouksen kokonaishinta oli 538 000,00 €. (alv 0%)

Tarjousten avaamisesta on laadittu pöytäkirja.

Hankinnassa sovelletaan lakia viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999). Saapuneet tarjoukset ja niihin liittyvät asiakirjat (lukuun ottamatta liikesalaisuuksia) tulevat julkisiksi muille kuin asianosaisille kun hankintasopimus on tehty.

Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Hankinnan kokonaisarvo on 538 000,00 € (alv 0%).

Liite: Tarjousten vertailutaulukko ja avauspöytäkirja

Esittelijä Liikelaitoksen johtaja, Kirkkonummen vesi Levänen Antti

Päätösehdotus Kirkkonummen Vesi liikelaitoksen johtokunta päättää

hyväksyä Sokerimestarintie vh -urakan urakoitsijaksikelpoisuusehdot täyttävän tarjouksen mukaisesti edullisimman tarjoushinnan Oy Göran Hagelberg Ab:n, urakan kokonaishinta on 538 000,00 € (alv 0 %)

todeta, että hankinta on kuntaa sitova ja sopimus voidaan allekirjoittaa vasta, kun päätös on lainvoimainen

tarkastaa pöytäkirjan tämän kokousasian osalta kokouksessa.

Käsittely

Päätös Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen johtokunta päätti päätösehdotuksen mukaisesti.